Agrobotigues digitalitzades a consciència

Hem acabat l’octubre participant en un curs que ha organitzat el Centre de Formació i Estudis Agrorurals del Departament d’Agricultura sobre les agrobotigues. En el nostre cas vam participar amb la xerrada Les possibilitats de les TIC a l’agrobotiga.

La tasca que hem fet durant els dos anys de relació professional amb la Cooperativa Falset Marçà ens ha permès posar en pràctica diferents tècniques i recursos tecnològics, amb els quals hem treballat, aprofundit i gestionat la relació comunicativa entre l’empresa i el client. Aquesta xerrada la vam basar en aquesta experiència: vam triar una sèrie de recursos digitals pràctics, d’aplicació possible, que es poden incorporar amb certa facilitat en les dinàmiques de relació amb el client i dels quals n’hem experimentat l’ús, la gestió i en tenim resultats.

 

Vam aprofitar també per defensar una actitud pràctica i funcional en l’ús de les TIC, una forma d’usar-les que demana trencar una una sèrie de límits. Per exemple:

  • No hi ha límit entre el que és digital i el que és presencial: una compra es pot començar a la botiga en línia, fent-hi la comanda i acabar a l’agrobotiga, que es converteix en el punt de recollida de la mercaderia.
  • La distància física ja no és un límit per establir i mantenir una bona relació amb els clients: els suports digitals ens permeten construir un vincle ferm amb un possible client abans que compri a l’agrobotiga per primera vegada i alhora, ens permet nodrir un bon contacte amb algú que ja n’ha estat client.
  • Les aplicacions digitals amb un component lúdic no són cap element de distracció, al contrari, són recursos que ens aproximen al client. En aquest sentit les aplicacions de geolocalització i els codis QR són molts interessants per a una agrobotiga.

A Enraona sempre hem cregut que els entorns digitals són ambients ideals per als petits productors, per a les persones i les empreses que elaboren el seu propi producte, el coneixen molt a fons i saben dotar-lo d’un valor extra. Són espais de conversa, d’interacció i de creació de vincles ferms entre el que ho planta i ho cull i el que ho cuina i s’ho menja.

Seguirem defensant aquest sentit de les TIC i treballant perquè la comercialització de productes agrícoles de qualitat es faci en benefici de qui cull i de qui menja.

5 comentaris

  1. Gràcies Arturo,

    Qualsevol idea, opinió, comentari relacionat amb la comercialització de productes alimentaris serà molt ben rebuda. Des de la teva perspectiva, com a professional de l’agronomia, segur que coneixes experiències molt interessants que ens podem ajudar a aprofundir en aquest àmbit.

  2. Molt bona interacció entre les noves tecnologies i la venda tradicional. Explica de manera clara com treballar aquests dos aspectes.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.