Arxiu d'etiquetes: cercadors

Navega per la Web com un cercador

El navegador Lynx

Ja ens podem imaginar que els cercadors (com Google) no tomben per Internet com ho faria un humà. Així doncs, com ho fan?

  • Només llegeixen el text de les pàgines.
  • Per descomptat, els elements gràfics no els interpreten.  Per comptes, llegeixen les descripcions de text que els programadors poden afegir al codi font.
  • Segueix els enllaços que troben.
  • Ometen funcionalitats com JavaScript, marcs, Flash, etc.
  • I poca cosa més.

Com podríem nosaltres, humans, fer-nos una idea d’aquesta visió? El truc més senzill és navegar amb algun navegador ben però ben antic, de quan encara només en llegien el text. Per sort encara en podem trobar algun d’actiu com el Lynx, un dels més coneguts.

A veure, ¿quina utilitat podem treure’n de visitar un web així, podent navegar amb colorets i pampallugues?

  • Doncs ens podem fer una idea de si els cercadors estan escombrant bé tot el que ens interessa. Si algun contingut no el veiem amb Lynx el més provable és que Google i companyia tampoc ho facin.
  • També ens pot servir com a test d’usabilitat i accessibilitat. En aquest navegador no podem fer anar el ratolí, de manera que haurem d’arribar a tot el contingut mitjançant el teclat. Si no podem accedir a alguna secció és possible que algun usuari amb dificultats tampoc ho pugui fer.

En definitiva, que si hem pogut explorar tot un lloc web amb relativa facilitat i satisfacció voldrà dir que els cercadors l’indexaran bé. D’altra banda també serà un indicador de que el web està ben construït.

Des de la pàgina de descàrregues del web de Lynx podem baixar-nos-el i provar-lo. I si no volem instal·lar res també es pot provar des d’algun emulador en línia, com el Lynx Viewer. Escriviu l’adreça de qualsevol pàgina i veureu què veu el Lynx.

Blogs professionals. Masses avantatges per no provar-ho.

A Internet els continguts de qualitat tenen molt de valor, és per això que els blogs corporatius són una forma molt interessant i efectiva de connectar amb altres professionals del mateix sector i amb persones interessades en coneixements vinculats amb el nostre món professional.

Els blogs professionals es nodreixen de l’experiència i del dia a dia del seu propietari, per això solen acumular informació fresca i verídica, però que no s’acostuma a incloure (d’entrada) en documents tècnics ni en llibres. Tot plegat deriva en una sèrie de beneficis, entre ells:


Avantatges sobre la visibilitat a Internet de l’empresa.

Per les seves característiques i continguts, els blogs són el plat preferit dels motors de cerca. Per això s’indexen molt fàcilment i acostumen a aconseguir una bona posició en els resultats de les cerques relacionades amb l’activitat de l’empresa.És habitual trobar que alguns articles d’un blog apareixem més amunt en els resultats que el propi lloc web de la mateixa empresa. I del blog al web corporatiu ja només hi ha un pas.

Avantatges sobre el prestigi professional dels autors.

Un blog també es converteix en una mena de repositori permanent i actualitzat del coneixement i experiència dels autors. Ajuda a construir una identitat professional a la xarxa de forma sincera i valuosa, substituïnt al millor dels currículums que es pugui redactar.Independentment del projecte que estiguem portant o per a qui treballem, el nostre coneixement sempre va amb nosaltres. Som les persones les que aportem el valor a l’empresa, pròpia o aliena, i les nostres aportacions als blogs revaloritzen a la pròpia companyia i a nosaltres mateixos.

Avantatges sobre el nostre propi coneixement.

Un blog és sobretot un mitjà escrit, i escriure ajuda a fixar idees, a reflexionar i a trobar noves visions sobre la nostra activitat. És un bloc de notes molt fàcil de rellegir que ens acompanya a tot arreu. I sobretot també és un lloc on podrem trobar altres professionals que aportaran la seva visió i que alimentaran la nostra.

Engegar un blog professional (o personal) és fàcil, gratuït i divertit.

Tenir un blog propi costa cinc minuts i zero euros. Mira, en aquesta pàgina que estàs llegint, veus dalt a la dreta un enllaç que diu “Crear blog“? Clica-ho, és aixi de fàcil.

Hi han altres llocs a Internet on crear blogs, els més populars són wordpress.com i aquest mateix, Blogger. Et convidem a provar-ne algun, no costa res i si no ho veus clar ho pots deixar estar, no et compromet a res.

Un blog també es pot implementar en el teu propi servidor de l’empresa, com el blog d’Enraona. Si et fa més gràcia aquesta opció, és també ben assequible. Comenta’ns-ho, et podem ajudar.

Ah, i la publicació a la Xarxa també és amena. És una manera d’arribar a la teva comunitat de clients i colegues d’una forma més fresca i divertida que fent fulletons i butlletins, i no per això menys efectiva.

Si sents curiositat per provar-ho i tens cap dubte, aquí estem per donar-te un cop de mà.No te n’estiguis!

On viu el meu lloc web?

Vols saber en quina zona geogràfica es troba físicament el teu lloc web?

Vés a la página http://ipligence.com/geolocation i introdueix el nom d’un domini. Al mapa apareixerà el punt geogràfic del servidor. Val a dir que no té per què estar exactament on diu, però sí que correspon al país o zona geogràfica.


Un lloc web, per abreujar, és una col·lecció d’arxius ubicats dins d’un ordinador (servidor) que els envia a altres ordinadors.

Quan des del nostre ordinador visitem una pàgina web, el que fem és establir una connexió amb el servidor corresponent. És lògic pensar que quan més lluny de nosaltres estigui ubicat el servidor, més temps pot trigar a arribar-nos la pàgina que l’estem demanant. Certament, entre d’altres factors, el lloc on estigui el servidor físicament afectarà molt a la velocitat de la comunicació.

Per això és important que el servidor on allotgem el nostre web es trobi dins del país i de les xarxes de comunicacions del la major part dels nostres clients o usuaris. Hi ha països on el lloguer de servidors és molt més econòmic que a Espanya o Europa, i moltes empreses ubiquen els seus llocs web als Estats Units, per exemple.

Si volem que el nostre web guanyi en rendiment i els nostres usuaris es troben majoritàriament a Espanya, val la pena que el nostre servidor estigui ubicat en aquest costat del mar. A més, molts cercadors valoren positivament que un lloc web s’allotgi en un servidor de la mateixa zona lingüística.

Quins webs enllacen amb el teu?


Tens un lloc web? Sí és així deus saber com és d’important que altres webs enllacin amb el teu. Això demostra que altres persones els interessa allò que hi dius, i els motors de cerca ho tenen en compte quan donen un resultat d’una cerca.

Si vols saber quines pàgines web han posat un enllaç cap al teu web, pots anar a un cercador com www.yahoo.es i escriure al camp de cerca un text de tipus:

link:www.elmeuweb.cat

Els resultats seran les pàgines que inclouen un vincle a www.elmeuweb.cat. És així de senzill.

Altres cercadors com Google també ofereixen el mateix servei, tot i que el de Yahoo és el que retorna més resultats.

Alguns cercadors ens ofereixen petits serveis com aquest, de vegades no massa coneguts, però que ens poden resultar molt útils. Al 3 minuts de tant en tant anirem comentant els més interessants.


Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure’ns a antonio arrova enraona punt cat

Què diuen de tu a Internet?

Què es diu de tu o de la teva empresa a Internet? T’agradaria que algú t’avisés cada cop que s’hi publica alguna informació? Pagaries per aquest servei?

Si has contestat afirmativament tenim una bona notícia: aquest servei ja existeix, és gratuït i es diu Google Alerts.

Utilitzar Google Alerts és molt senzill, a la plana de configuració trobaràs un formulari, que hauràs d’omplir amb:

  • La paraula clau que defineix el tema que t’interessa, el nom de la teva empresa, el de la competència, el teu nom… el que vulguis.
  • El tipus de pàgines que vols rastrejar.
  • La freqüència amb què vols que se t’avisi.
  • El correu electrònic on vols rebre les notificacions.

Automàticament rebràs un correu electrònic per validar la teva demanda i un cop acceptat aniràs rebent notificacions sempre que a Internet es faci referència al tema del teu interès.

Trobaràs més informació sobre aquest recurs a: http://www.google.es/support/alerts/bin/static.py?page=faq.html&hl=es
http://google.dirson.com/o.a/alertas-google/


Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure’ns a bernadette arrova enraona punt cat