Arxiu d'etiquetes: projectes

Diguesblat

El projecte Diguesblat

Portem ja uns quants mesos treballant en Diguesblat, una iniciativa que va sorgir directament de Fesomia i que ara mateix és el nostre projecte més ambiciós. Ens agrada, ens interessa, ens preocupa i a la vegada ens permet disposar d’un laboratori real de comunicació i desenvolupament. T’expliquem ràpidament què és Diguesblat.

D’on sorgeix Diguesblat

El projecte neix de la nostra reflexió, preocupats per veure que les botigues en línia de les petites empreses sovint moren el mateix dia que neixen.

Hi ha hagut un boom de creació de botigues online potenciat per alguns ajuts de l’administració, sense haver tingut en compte que la gestió d’un comerç electrònic demana d’una dedicació diària i tècnica. Amb freqüència s’han creat negocis en línia sense preveure’n com, qui i quan en faria la gestió diària i per tant abocant-los al fracàs.

I també de la nostra preocupació per implicar les petites empreses en la comercialització digital.

Creiem que els valors i l’essència de les petites empreses familiars, d’aquells negocis que pivoten al voltant dels seus impulsors, que tenen un producte amb un estil i una marca pròpia, posseeixen unes característiques comercials en alça que el consumidor valora i busca. I malgrat aquesta oportunitat, la comercialització digital amb èxit segueix en mans només de les grans corporacions.

Què és Diguesblat

És un mercat digital d’aliments, on s’agrupen petits productors pagesos, artesans dels obradors, empreses familiars que ofereixen diferents tipus d’aliments de qualitat i de temporada.

Enviament de verdura i fruita de temporada online

Quina és la proposta de Diguesblat

Es fonamenta en una idea central: que cadascú faci allò que sap fer i que ho faci tan bé com sàpiga.

Diguesblat és un compromís de treball: qui té una fitxa de productor a la botiga i ven els seus productes té el compromís de fer la seva feina a consciència, amb cura, amb precisió, amb intenció. I nosaltres assumim també aquest compromís: a Fesomia hi posem el nostre saber fer en desenvolupament tecnològic i en comunicació digital, analitzem el dia a dia i fem les accions que calgui perquè tant la plataforma de venda en línia com el sistema de gestió sigui el més eficaç possible.Diguesblat, pagesos i artesans agrupats en un mercat digital

Es basa a reduir costos superflus

Una sola plataforma de venda en línia redueix els costos de gestió, de programació, de servidors, de seguretat, de comissions bancàries (grrrr!), de logística, d’embalatge… Poca broma!

Es basa en el comerç just

Sí, per desgràcia a Catalunya també s’ha de parlar de comerç just, sobretot quan es compren i es venen aliments. Treballem per tenir preus raonables tant per qui conrea i treballa com per qui compra. D’aquí ve el nostre afany per reduir costos superflus i per trobar fórmules alternatives d’enviament.

Treballem per reduir l’empremta ecològica tant com sigui possible

Tenim una cirereta per aquest pastís: hem trobat uns bons companys de viatge. Cuïc fa la gestió de la logística i els enviaments buscant la forma més sostenible possible. Al Camp de Tarragona les recollides i els enviaments els fem amb transport 0,0 CO2: furgoneta o moto elèctrica i bicicleta pel centre de les ciutats. Fora del Camp de Tarragona, de moment, enviem amb transport convencional.

Transport 0,0 CO2

En resum, Diguesblat és un projecte ambiciós, de llarg recorregut, on posem la comunicació, la tecnologia i el disseny al servei de la interacció entre persones, com sempre hem fet, com sempre hem defensat que s’ha de fer.

Diguesblat al mòbil

Tria bé la tecnologia i les alegries no trigaran a arribar.

Guia per a la formació de formadors interns d'empresa. FURV.

La història d’aquest projecte és una prova de com una bona tria de la tecnologia al principi d’un projecte reporta beneficis segurs a curt termini. Aquestes són les etapes que es van anar succeint.

L’encàrrec: un material enllaunat.

La Fundació Universitat Rovira i Virgili (FURV) necessitava publicar digitalment una guia de formació de formadors d’empresa, i l’encàrrec inicial va ser el desenvolupament d’un material estàtic per distribuir-lo en un CD.

D’entrada, això de fer un material “tradicional” ens impedia assolir el nivell d’interactivitat que buscàvem, de manera que ens vam posar de seguida a rumiar.

Primera proposta: un producte portàtil i personalitzable.

Com un dels requisits era publicar el material en un suport físic, i en un disc compacte és impossible que l’aplicació modifiqui res, vam proposar un canvi radical en el tipus de desenvolupament. Ho muntaríem amb tecnologies web (Apache+PHP+MySQL) i ho faríem rodar tot dins d’un llapis USB. Després de provar diferents sistemes, el projecte Server2Go va ser el que vam trobar més adequat per fer funcionar el servidor en un dispositiu portàtil.

Amb aquesta solució vam aconseguir passar d’un mitjà passiu a un de personalitzat i modificable. La guia va passar a ser un veritable material interactiu on els usuaris van tenir a la seva disposició eines com:

  • Activitats interactives que guarden el seu estat de realització.
  • Eines de ressaltat de text per a recordar fragments importants a criteri de cadascú.
  • Un sistema de presa d’apunts amb el que cada usuari pot afegir notes en cada pàgina de la guia.
  • Un punt de llibre que permet marcar les pàgines per recordar on seguir llegint més endavant.
  • Un sistema d’enllaços a Internet alimentat amb un compte de la FURV a Delicious.

Eines de la guia de formació de la FURV

I el més important: aquesta decisió en l’estratègia tecnològica permet una possible futura migració a Internet de forma senzilla.

Resultat final: un producte en línia accessible des d’Internet.

I va passar l’inevitable. La guia ara es fa servir directament a Internet. Només hem hagut d’implementar un sistema de registre d’usuaris i ja tenim una aplicació multiusuari que els alumnes poden fer servir des de qualsevol lloc amb connexió. Amb les mateixes característiques funcionals de la proposta anterior.

La millor portabilitat és la disponibilitat total.

Conclusió: analitza la tria de la tecnologia de desenvolupament més enllà de la inversió inicial.

Hagués estat molt fàcil escollir plataformes com Flash per abordar un projecte com aquest.  Segurament, però, el resultat s’hagués quedat en la idea del primer encàrrec i no s’hauria arribat, ni de lluny, al nivell d’interactivitat actual amb la mateixa inversió de temps i diners.

Un altre projecte Enraona: grasset.es

Sempre és una alegria la publicació d’un nou projecte d’Enraona. De vegades realitzem feines que no tenen un resultat “públic” i que ens satisfan igualment, però aquest cop toca parlar d’un lloc web corporatiu del que una bona part treu el nas aquests dies.

Quan a Grasset Serveis Immobiliaris −una empresa de lloguer, venda, promoció i gestió d’immobles a la Costa Daurada− ens van proposar que els ajudéssim a entrar al terreny d’Internet el primer que vam pensar va ser: déu n’hi do, aquest sector, en una zona turística com la nostra, viu en una permanent competició! A més, uns pocs grans portals immobiliaris acostumen a acaparar tota l’atenció, degut a que fa anys que treballen dur en aquest terreny.

El projecte havia de mostrar l’empresa a Internet i permetre als usuaris explorar l’oferta immobiliària disponible.

Després d’una fase d’anàlisi, vam decidir atacar cada un dels problemes per separat.

  • Perquè una empresa petita tingui una certa repercussió, no es pot limitar a parlar al món des del seu lloc web corporatiu.

A dia d’avui Grasset comunica a través de canals com Twitter, Facebook, Ipernity, un blog i algunes xarxes socials més. Ho fan d’una manera generosa i natural, integrant-ho en la seva rutina de treball. Un equip de gent de l’empresa ha entès perfectament aquesta dinàmica, i la veritat que ho fan envejablement bé.

  • El manteniment d’un portal pot comportar una despesa de temps extra per a les persones que ho han d’alimentar,

de manera que l’eina a desenvolupar no havia de ser un destorb. El resultat ha estat una aplicació interna que, a més de rebotiga del web, serveix a Grasset com a base de dades de gestió privada dels immobles gestionats. Amb aquesta aplicació Grasset gestiona molta més informació sobre els immobles que la que es publica al web.

De fet, és una eina de gestió del processos de venda: combina les dades dels venedors, dels compradors, geoposiciona els immobles, permet als comercials portar un seguiment de les tasques que comporten les vendes, genera dinàmicament tota la documentació necessària per a les transaccions (contractes, cartells d’anunci…), i moltes més funcions.

En definitiva, és una eina per optimitzar algunes tasques que ja s’estaven realitzant abans. I de pas, el catàleg d’immobles del web es va mantenint en conseqüència.

  • Les armes grans no caben en mans petites.

No hi ha pressupost per a fer grans campanyes, però els grans portals no sempre arriben a parlar a cau d’orella dels usuaris. Amb l’eina de gestió del web, Grasset pot escriure sobre un immoble de manera molt personal, no mecanitzada.

L’aplicació permet gestionar els usuaris que tenen accés, i cada un té un perfil personal configurat. Cada comercial que edita un immoble està signant automàticament la seva descripció amb nom, cognoms i inclús amb el seu retrat, en un intent de trencar la distància que a alguns usuaris els provoca “una pàgina web”.

  • Una correcta programació i implementació web SÍ que està a l’abast de qualsevol projecte, siguin quines siguin les seves dimensions.

És marca de la casa posar tota la cura i professionalitat tècnica en cada projecte (baf a les ungles). Però d’això ja en parlarem en un altre article.