Arxiu d'etiquetes: twitter

Ocellet descongelat

Fesomia torna a Twitter

Alguns recordareu que, ara ja fa 6 anys, a Fesomia vam decidir congelar el nostre compte corporatiu de Twitter (@enraona, en aquell temps). Era una època en què la gent de l’empresa teníem més vida social en l’entorn personal que en el professional, de manera que hi havia molt poca diferència entre el que publicàvem al compte corporatiu i als comptes personals. Vam voler simplificar les coses i ens vam decantar pels perfils personals.

En tot aquest temps, però, han anat canviant algunes coses. Les dinàmiques a les xarxes socials han evolucionat, personalment publiquem més i barregem la nostra activitat quotidiana i la laboral fins a un punt en què de vegades és difícil de destriar. També ha passat que l’empresa ha anat ampliant les seves connexions pel seu compte i el dia a dia de la nostra gent, tot i que apassionant, no sempre és rellevant per a tothom.

El cas és que ara ho veiem d’una altra manera. No és que pensem diferent respecte al que vam manifestar en aquell moment, però les condicions han canviat. Així que ens ha vingut de gust tornar a engegar el nostre perfil a Twitter, ara sota la nostra marca @fesomia

@fesomia continuem sent nosaltres, la gent.

Ja ho sabeu, Fesomia som els que som i avui a Twitter de moment som @bfarriol i @antoniopolonio (que sapiguem). La fórmula que apliquem ara és que @fesomia sigui el canal de difusió de les nostres publicacions de to més professional per a la nostra xarxa de relacions corporatives.

¿Serà @fesomia el Twitter seriot i avorrit de @bfarriol i @antoniopolonio? Home, esperem que sigui alguna cosa més, però enfocat en els temes que a hom puguin interessar més enllà del que mengem o critiquem (és broma, això no ho fem mai).

En resum:

Ras i curt, que ens han vingut ganes de tornar a engegar el nostre Twitter corporatiu: @fesomia :)

Analitzant les “bios” de Twitter

Editant la biografia de Twitter

Sempre he pensat que les “bios” de Twitter —aquell text curt amb el qual normalment ens definim al nostre perfil de la xarxa dels 140 caràcters— amaga informació molt interessant. La manera i el to amb què cadascú les redacta ens avança bastant el que hi trobarem més endavant en les publicacions.

Presenti’s breument.

Els senyors de Twitter, molt encertadament, només ens permeten autobiografiar-nos amb 160 caràcters obligant-nos a fer tot un exercici de condensació. Per alguns aquest és el “tuit” més rumiat que mai han escrit.

Sense voler estereotipar, és cert que hi ha uns certs patrons que els usuaris anem repetint en les nostres bios.

  • Hi ha els que no hi posen res.
  • Els que obedientment tracten de presentar-se amb correcció. (“Periodista interessat en el social media…”)
  • Els que hi posen una cita, pròpia o aliena. O un acudit. (“La vida és com un brau…”)
  • Els amenaçadors (“Si no t’agrada el que dic vés a fer punyetes”)
  • Els reivindicatius (que inclouen termes com “sandrodimissió”, “DUI”, “Español”…)
  • Els sincers (“Escric jo i el meu equip…”, “Alguns tuits són programats…”)
  • Els que escriuen la seva bio per persones i màquines (amb #tot de #hashtags)
  • Els que hi posen uns mica de tot… (com un servidor)

Hi ha infinitat de fórmules més, és clar. No tinc capacitat per fer cap mena d’estudi sobre el tema, però a on vull anar a parar és que les bios, tant en el “què diuen” com en el “com ho diuen”, ens poden ajudar a fer-nos una idea del perfil dels usuaris que seguim o volem seguir.

Recursos per analitzar biografies de Twitter.

Una bona eina d’anàlisi de biografies de Twitter és Followerwonk. Es tracta d’un servei que ens deixa fer cerques de paraules exclusivament dins les bios dels usuaris, destil·lant aspectes que serien més complicats de trobar en les línies de temps. Buscar per oficis, aficions, àmbits d’interès, zona geogràfica, etc. dins de les biografies ens pot donar una dimensió diferent en les cerques d’usuaris.

Una altra eina interessant és Bio is changed. Tal com el seu nom explicita, ens permet generar alertes sobre els canvis produïts en les biografies i en les imatges del perfil dels usuaris que vulguem. Perfecte per estar al dia de les actualitzacions dels nostres contactes en aquests aspectes.

(Ep! Per fer ús d’alguns d’aquests serveis les aplicacions poden demanar que connecteu el vostre compte de Twitter. Com sempre, informeu-vos-en bé sobre què poden i què no poden fer amb la vostra informació).

Fa molt que no dones un cop d’ull a la teva bio? Avui pot ser un bon dia per a revisar-la.

Twitter porta algunes novetats al blog

En les darreres hores Twitter ha presentat el seu botó oficial per compartir recursos. A Enraona, com bons aficionats a aquest servei, l’hem implementat ja als apunts del blog. Aquest botó permet  als usuaris de Twitter compartir directament l’enllaç de la pàgina actual amb els seus seguidors. Aquí hi ha un vídeo explicatiu:

I encara més Twitter, si us plau.

No ho havíem comentat, però fa unes setmanes que també hem implementat la possibilitat de connectar-se al blog amb el propi usuari de Twitter. Això permet deixar comentaris als apunts passant del registre habitual del WordPress, directament amb les credencials de Twitter mitjançant el mètode OAuth. Podeu connectar-vos des de dalt de tot de la barra lateral del blog o al final de cada apunt, abans dels comentaris.

I finalment hem jugat també una mica amb @anywhere. Amb aquest servei, Twitter permet als desenvolupadors connectar de forma molt àgil qualsevol web o aplicació amb el servei de microbloging. Per exemple, es pot visualitzar i interactuar amb qualsevol usuari només mencionant-lo: podeu provar-ho passant el ratolí pel damunt de @bfarriol o @antoniopolonio.

Val a dir que totes aquests funcionalitats les estem simplement assajant. Cada dependència de serveis externs pot anar sobrecarregant les pàgines perillosament, i ja sabem que Twitter no llueix precisament per la seva estabilitat darrerament. Ho anirem vigilant.

Adéu @enraona

 

ACTUALITZACIÓ: Després de 6 anys hem tornat a Twitter. Mira perquè: http://bit.ly/peroperque

NOTA: Aquesta entrada la vam escriure fa uns quants anys, quan la marca de la nostra empresa encara era “Enraona”. Ara treballem sota una altra marca, però continuem opinant el mateix que expressem en aquest article.

 A Enraona estem a punt de tancar el nostre compte corporatiu a Twitter, @enraona. I per què? Si Twitter és la xarxa social en la qual hi estem més posats, on estem més a gust, amb la que creiem que compartim més valors… Permeteu-nos explicar el perquè d’aquesta decisió.

El compte @enraona intenta representar l’empresa, però no en la seva totalitat, sinó les persones. @enraona no són els ordinadors, ni les flors de les taules, ni la màquina del cafè: és l’equip humà que hi treballa. I això és molt complicat d’aconseguir quan part de l’equip responsable ja té el seu propi compte personal a Twitter.

No és cap secret que la Bernadette, @bfarriol, i jo mateix, @antoniopolonio, som uns dels principals responsables d’Enraona. Aquesta empresa és el nostre projecte personal i tot el nostre entorn ho sap. Des d’aquests dos comptes bolquem cada dia tot allò que creiem interessant dins del nostre àmbit personal i professional, dues cares d’una mateixa moneda que ens és impossible de separar (al menys de moment).

I és aquesta doble personalitat digital que porta de vegades al compte corporatiu a situacions ridícules que ens donen algunes raons per fer aquest pas:

  • Pocs tuits i de relatiu valor. Tot i que a @enraona intentem mantenir l’interès, la majoria d’actualitzacions no són més que enllaços a recursos d’Internet i als apunts del nostre propi blog. Apunts que signem nosaltres personalment.
  • Fem retuits inútils. Quan @enraona actualitza l’estat, sorgeix el dubte de si ho hem de retuitejar nosaltres també. D’una banda pensem que no, perquè no volem duplicar informació als nostres seguidors comuns. Però d’altra banda sabem que personalment estem més connectats que corporativament, de manera que si no ho fem no estem arribant a tots els seguidors que podríem. Ai, quines complicacions!
  • Per on ho diem? Gairebé tots els tuits que ha fet @enraona els podríem haver fet @bfarriol i/o @antoniopolonio. No tenim un departament de premsa, no emetem anuncis oficials. I si calgués, nosaltres seriem perfectament vàlids per fer-ho.
  • Els followers no són rucs. Quan @enraona tuiteja, tothom sap qui està clicant el botó de “Tweet”.

Totes aquestes raons es poden resumir en una: tenim més xarxa a nivell personal i professional que a nivell corporatiu. I no cal complicar-ho més.

Tampoc no creiem que els comptes corporatius de Twitter no tinguin sentit. Hi han empreses que li donen un valor molt interessant: @grasset n’és un magnífic exemple de petita empresa local que està donant un gran servei als seus seguidors, a l’hora que n’obté uns beneficis interessants. Però creiem que si hom no proveeix d’algun tipus de valor al compte, no aportarà ni li retornarà res.

Per acabar, convidem a aquells seguidors de @enraona i que no ho són de @bfarriol o de @antoniopolonio a que ens segueixin si els ve de gust. Podran seguir l’activitat de l’empresa de la mateixa manera (o millor) que abans.

Aquesta és una reflexió que sempre ha estat present en les nostres converses internes i també externes: l’aplicació del sentit comú en la utilització de les xarxes socials.