El negoci funcionava i a través d’un cosí seu va veure l’oportunitat de fer el salt al mercat anglosaxó, així que no s’ho va pensar dos cops i va demanar a una empresa la traducció a l’anglès del seu catàleg de productes. Un cop el catàleg traduït, en va encarregar uns quants milers de còpies i es va preparar per submergir-se en el seu nou repte.
Tot semblava fluir perfectament fins que, mentre preparava el seu primer viatge comercial va tenir un primer disgust: per casualitat la seva amiga de tota la vida -que havia tingut un nòviu canadenc expert en varietats dialectals del Mid West- va veure el catàleg: “Nena, qui t’ha fet això! està ple de faltes d’ortografia!”
Com! Com pot ser!!! Ràpid Cinta Vímet truca a l’empresa de traducció per fer una queixa rotunda “No us feu el càrrec dels diners que m’ha costat, ja tinc les còpies impreses i les primeres visites concertades amb nous clients de Mississipí! I ara què?” Cinta Vímet estava preparada per sentir mil excuses i disculpes, però pas per sentir una veu imperativa que deia: Ah! és que vostè ens va demanar una traducció, però la correcció ortogràfica no estava inclosa, si vol li fem un pressupost i li corregim el text!
Aquesta història és realment inaudita: d’una traducció professional sempre se n’espera obtenir una versió amb una ortografia i una gramàtica més que correctes. De la mateixa manera en el procés de construcció d’un lloc web cal tenir en compte molts factors que afecten el seu posicionament en cercadors.
No és pot separar la tasca d’estructuració i de programació d’un lloc web de les accions per millorar-ne el posicionament, perquè hi ha una sèrie d’elements relacionats amb la construcció que afecten al seu posicionament, ens referim a elements molt bàsics però d’una importància clau. Un web ben posicionat, per exemple:
- té cada una de les seves planes ben titulades -ens referim al petit títol que surt a la barra superior del navegador web-.
- Està fet amb un codi net, ordenat i que compleix amb certs estàndards de programació.
- És un web que ofereix continguts rellevants, que dóna una informació clara, útil i precisa sobre els serveis i els productes de l’empresa -aquest és alhora un molt bon motiu perquè altres llocs web l’enllacin.-
- Evita l’ús innecessari de presentacions en flash i d’altres formats dels quals els motors de cerca en defugen.
En resum, el posicionament d’un lloc web cal tenir-lo en compte des del principi d’un projecte, no té sentit plantejar-lo com un servei extra, de la mateixa manera que una traducció professional no necessita un servei extra de correcció.
Després hi ha una sèrie de petites accions que ajuden a millorar i a mantenir el posicionament d’un web que ja està publicat, però no és gens recomanables carregar sobre aquestes accions tota la responsabilitat posicionadora.