Cada dia és més clar que la Xarxa té múltiples aplicacions a l’empresa: ens ajuda a difondre la nostra identitat i la nostra marca, ens facilita la fidelització de clients i la creació de contactes ferms, ens ajuda a estalviar temps i diners, ens ajudar a guanyar diners… vaja, que sí!
L’empresa té un bon lloc a la Xarxa, ara bé, ha de saber integrar-hi dinàmiques, missatges, relacions… i això cal fer-ho a poc a poc i amb pas ferm.
Hem de saber comprendre l’oportunitat que ens ofereixen les xarxes socials i estar atents als seus usos. Per això avui parlarem d’una funció molt concreta de Twitter: les cerques.
Per què és interessant l’opció de cerca de Twitter?
Doncs en primer lloc és interessant perquè a Twitter cada dia hi ha més usuaris. Les persones i les empreses l’utilitzen per expressar-se, comentar, queixar-se… L’opció de cerca de Twitter ens llistarà totes les entrades en què s’ha utilitzat una determinada paraula i per tant ens permetrà descobrir:
- Quina és l’opinió més generalitzada sobre un tema.
- Qui parlar de la nostra ciutat i per tant es mou pel nostre territori més proper.
És com si tinguéssim una orella parada a cada conversa i puguéssim escoltar què pensa la gent d’un tema concret que a nosaltres ens interessa en especial. Us deixem aquí una presentació de CommonCraft que parla de les cerques de Twitter d’una forma molt directa i clara.