Site icon El blog de Fesomia

No sé quan arribaré, perquè vindré en bus.

Fa temps que veig que molts dels serveis municipals que s’ofereixen a través de la Web no pensen en el nouvingut, i encara menys en el turista.  Aquest fet és encara més evident ens els webs dels transports municipals, i si no fes la prova:

1. Tria una ciutat que no coneguis gens ni mica.

2. Obre Google Maps i tria dos punts de la ciutat ben distants.

3. Vés al web dels transports urbans de la ciutat que has triat i prova de saber:

Si aconsegueixes fer aquesta prova i obtenir aquesta informació, et felicito i et demano, si us plau, que m’expliquis quina ciutat has triat i en quin web ho has consultat, perquè el convertiré en el meu web de referència.

Generalment en la tria i en l’organització dels continguts dels webs sobre transports públics es pensa ben poc en els de fora:

Tria la línia d’autobús que vols consultar
En quina parada vols baixar?
Sabries trobar aquí per exemple el carrer de Jesús?
Saps quants fulls necessites per imprimir això?

En fi, aquest és un exemple habitual de com és d’important organitzar amb una cura extrema els continguts d’un web i sobretot, tenir en compte la informació prèvia dels possibles visitants.

Certament organitzar la informació d’una gran xarxa d’autobusos, parades i rutes és complex, però és molt habitual trobar casos on l’esforç per planificar una correcta visualització de la informació ha estat totalment nul. Llàstima!

Si això passa amb el web de la teva ciutat, ja ho saben els de la regidoria de turisme?

Exit mobile version