Estrenem nou web, aquest cop hem treballat per a nosaltres i val a dir que estem contents amb el resultat. Hem tingut l’oportunitat d’aplicar lliurement una sèrie de tècniques que creiem interessants i que en alguns casos ens resulta difícil que els nostres clients les acceptin per al seu propi web.
Pel que fa al posicionament, amb la intenció d’optimitzar-ne l’efectivitat tant en català com en castellà, hem fet dos webs independents sota dos dominis: .com per a la versió catalana i .es per a la versió espanyola. Ens preocuparem del bon posicionament en les dues llengües i ens esforçarem a aconseguir-lo tant en català com en castellà. A més, fent cas del nostre amic @jplanas, ben aviat publicarem el blog d’Enraona i el Tres minuts també en castellà.
Pel que fa a l’organització dels continguts hem donat molta importància a les pàgines interiors de productes. Les hem treballat amb cura, amb la intenció de donar-los sentit de forma independent. Gràcies a això, per una banda podrem treball el posicionament orgànic de cada una, i per l’altra tindrem un bon material per iniciar campanyes de posicionament de pagament per cada un dels nostres productes.
La redacció dels continguts ha estat la tasca més difícil: redactar per la Web ens agrada i molt, però parlar d’un mateix és molt complicat: de vegades una barreja de timidesa i d’obsessió per explicar-se bé complica la feina. En la redacció per a la Web cal ser breu, directe i clar, alhora cal ser precís i no deixar-se res important, però sempre s’ha de treure el gra de la palla. De fet el més important és que el potencial client t’entengui i li agradi allò que li expliques.
En aquest cas analitzarem amb molta cura la nostra feina i podrem esbrinar si hem sabut connectar. Vigilarem l’evolució de la tassa de conversió del nostre web i no ens deixarem ni un sol número per fer. Perquè tenim l’oportunitat d’experimentar i descobrir… de perfeccionar i de comprovar tota una sèrie de tècniques relacionades amb la redacció de les crides a l’acció, l’optimització dels continguts i l’efectivitat comunicativa d’un lloc web.
Estic afalagat amb la vostre cita, però em queda una pregunta:
Per que el català en un .com i no en un .cat?
Felicitats per la vostra feina, ho feu molt bé.
Hola Jordi! Respecte a la qüestió del .cat i .com, bé, saps que és un tema del que es pot parlar molt. En principi tenim dues raons per les quals hem decidit posar la versió en català sota el .com:
– Si la nostra extensió natural és la .com (som una empresa) i la nostra llengua natural és el català, ens permetem associar una cosa amb l’altre de forma natural també. A banda, enraona.cat porta, mitjançant una redirecció 301, a la versió catalana.
– Als cercadors sempre ens hem indexat amb el .com, de manera que ens estimem més no tocar res (PageRank i tot això…) Tot i que hi han maneres de solventar aquest aspecte, de moment no ho toquem.
Insistim en que la principal raó ha estat el primer punt. D’altra banda, enraona.net ara és un servidor de desenvolupament, però la tendència va a portar-ho tot cap al .com
I gràcies per comentar al nostre blog!