Tu que fas: atens al teu client o tens un web?

Fotografia de jmorgan a Flickr

Fotografia de jmorgan a Flickr

Avui he trucat a Telefonica. M’he negat a respondre a les preguntes que em feia un màquina i m’he quedat callada esperant que aparegués una veu humana, però la veu humana no ha aparegut. La màquina m’ha dit que ho sentia però no em podia ajudar i m’ha penjat!

I és que vivim un món ben estrany. Sovint parlo amb altres de la comunicació a la Xarxa, la defensa eufòrica del mitjà em surt de forma natural i qualsevol ocasió és bona per engrescar a amics, veïns i parents perquè entrin a la Xarxa i se la facin seva. Alguns em miren amb cara de no entendre massa bé que els dic, d’altres s’interessen pel tema i, de tant en tant, apareix algú maleint el mitjà i escopint la llista de perversions que la tele han explicat sobre Internet.

Un dels comentaris que es repeteix més és: “sí, però a mi m’agrada tractar directament amb la gent. Internet és fred, no sents la veu, no els veus la cara i es perden detalls. Val més trucar-los o passar-los a veure”.

Acostumem a concebre el món com una cadena d’elements que es substitueixen els uns els altres: o truques o parles cara cara o escrius a la Xarxa. Com si no ho poguessis fer tot. Quan sento aquest comentari, penso en una sèrie de coses:

  1. No conec cap cas que un servei web, ni un comerç en línia, ni res de la xarxa substitueixi al 100% la tasca de les persones que hi ha al darrere del projecte. D’una forma o altre sempre és indispensable la intervenció única, particular i acurada de les persones.
  2. Desitjo que reconeguem els límits de la tecnologia: la Xarxa és sobretot veu humana i relacions personals, sense persones que es relacionen la Xarxa no existeix.
  3. Espero que qui defensi el valor de les trucades no tingui una màquina com la de Telefònica.

En resum: des d’una visió d’empresa Internet et farà:

  • la feina més àgil.
  • Et permetrà estalviar diners.
  • Et farà guanyar temps.
  • Augmentar el teu mercat.
  • Optimitzar el teu treball.
  • Et farà aprendre més i més de pressa.
  • T’ajudarà a conèixer.
  • A descobrir.
  • A compartir.
  • A trobar.
  • A relacionar.
  • A contactar.
  • A intervenir.
  • … i mil coses més.

Però mai, mai dels mais substituirà la teva feina i la del teu equip, només la farà més fàcil i més efectiva… que no és poc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada