Si ets enginyera, botiguer, metge, artesana, arquitecte, cuiner, artista, fuster, comptable… si la teva professió no té una relació directa amb els entorns digitals, potser aquest és un món un pel distant per a tu. Només un pel, perquè ara que tots els programes de la tele tenen el seu propi hashtag i Facebook és tant comú com McDonalds, potser ja has pensat algun cop en començar a tombar per Internet.
Si és així potser t’agradaria saber per on començar. Quan a Enraona col·laborem amb un client per facilitar l’adquisició de dinàmiques de participació digital marquem clarament dos fases: l’entrenament i l’aplicació a la feina:
- L’entrenament. Un període d’inici en el qual és important que coneguis les dinàmiques de la Xarxa des de la teva visió personal. Com un/a usuari/ària més, trobant la forma més còmoda per interaccionar amb altres persones, en àmbits de coneixement del teu interès (sigui professional o lúdic). I en aquest període és important que identifiquis formes de relacionar-se i de donar-se a conèixer que funcionen i formes que no funcionen.
- La implementació: sistematitzem, definim i enfoquem. Ja hauràs vist com és d’important mostrar un estil propi i personal de relació, hauràs viscut dinàmiques d’interacció positives i d’altres molt poc efectives. Ara és el moment de sistematitzar la teva participació i convertir-la en una activitat efectiva per a dur a terme el teu pla d’estratègia professional, amb objectius, indicadors, terminis, odre, mètrica i anàlisi de resultats.
Les dues fases són importants, la segona no és efectiva sense la primera, i per tant recomanem fermament començar per aquest primer període d’entrenament. Deixem aquí un esquema-guió que ens ajuda a acompanyar aquest entrenament digital.
Fent clic damunt la imatge se't baixarà un arxiu que podràs veure amb detall.