Site icon El blog de Fesomia

El golós laberint de la venda online

Foto de Fruitnet a a Flickr

Ahir, per encàrrec de la Càtedra d’emprenedoria de la URV, vam fer una xerrada a Altafulla sobre comerç electrònic. La venda online és complexa, i les petites empreses necessitem un enfocament clar i organitzat, que ens permeti trobar el nostre lloc en aquest complex món. Aquest és el nostre objectiu quan fem tallers sobre comercialització i venda online: trobar l’encaix per a emprenedors i petites empreses.

 

Apuntem breument les idees clau que vam exposar a la xerrada:

  1. Un racó per a les petites empreses en la immensitat de la venda online. 
    Diferenciació, especialització, diversitat, producte únic i/o proximitat. Creiem que són les possibilitats que tenim els petits en la venda online. Poc podem competir amb preus més barats, sempre hi haurà algú que ens guanyarà, en aportar els valors personals inherents a la nostra forma d’atendre el client, hi tenim una oportunitat.
  2.  És el moment del botiguer de la cantonada, si va acompanyat.
    Arriben bons temps per a la venda agrupada de proximitat: el comerç local, si sap treballar en equip i formar-se bé, pot oferir un servei realment rellevant.
  3. El client és el nostre centre d’atenció.
    El procés de compra, amb les preocupacions, interessos i neguits del nostre client és la base de tot, defineix la complexitat i el tipus de tasques que hem de fer per vendre online.
  4. Una botiga en línia és un negoci,
    té unes despeses i ha de generar uns ingressos. Gestionar una botiga online consisteix a organitzar i fer totes les accions necessàries per a fer-la viable: optimitzar SEO, publicitat de pagament, participació a les xarxes, enviament de correus i mil tasques més, totes tenen la finalitat d’aconseguir bons resultats.
  5. La segmentació és un dels pilars d’una bona acció de comunicació digital per a la venda online.
    De la segmentació Ja n’hem parlat amb detall en altres articles, i en el comerç en línia és aquesta una tasca fonamental, gràcies a la qual sabràs connectar amb els teus clients just per oferir el que busquen en el moment que ho necessiten.
  6. Explica’t amb molt de detall, sense deixar-te res.
    En una botiga en línia les fitxes dels productes han d’estar molt ben documentades, s’ha d’explicar tot allò que un client pot voler saber. Gràcies a un bon disseny aconseguirem que visualment tanta informació sigui funcional, de fàcil lectura.
  7. Dades ben gestionades al servei de tothom.
    Cal conèixer els nostres clients i recollir dades per a fer-ne un ús correcte, per oferir serveis enfocats a cada client, que els siguin útils.
  8. Forma’t i busca gent que t’ajudi.
    Són moltes les tasques que s’han de fer en un comerç en línia, i de disciplines molt diverses. Cal adquirir tècnica, especialització, per això el suport de gent ben preparada i de la teva confiança és important.

I mil coses més, dues hores donen per molt i per molt poc quan es tracta d’un món tan complex i alhora interessant com és la venda en línia.

Exit mobile version