La segmentació, per què és important en un lloc web d’empresa

Berry Hard Work
"Berry Hard Work" Foto de JD Hancock a Flickr

Si vols que el teu lloc web corporatiu sigui realment útil i t’ajudi a contactar amb clients, és important que compleixi amb una sèrie de condicions. Avui et parlem d’una d’elles: la segmentació.

Un lloc web corporatiu eficient cal que tingui els continguts principals ben segmentats.

Què vol dir això? Doncs que cada concepte clau, cada producte o servei que ofereixes necessita d’una única pàgina.

I per què he de tenir una pàgina per a cada producte o servei?

Perquè així és més fàcil captar l’atenció. El nostre client té un problema concret per resoldre i per tant cal que focalitzem tota la seva atenció allà on li podem explicar com li donarem una solució efectiva al seu problema.

A més tindràs així un lloc web ben organitzat i a punt per a disseminar-lo a la Xarxa:

  • Si actives una campanya de publicitat de pagament (Adwords, Facebook Ads, Twitter Ads Linkedin o on vulguis) et caldrà tenir una pàgina concreta i amb informació clau on dirigir les visites que arribaran gràcies a la campanya.
  • El posicionament orgànic també és molt més efectiu quan el contingut d’una pàgina és concret i precís. De fet, només així és efectiu.
  • Després d’una primera visita comercial serà molt útil poder donar al teu possible nou client una adreça a una pàgina on s’explica amb detall les condicions, característiques i valors del producte concret pel qual s’ha interessat: molt millor si l’adreces a www.elmeuweb/producte-que-hem-comentat que no pas la pàgina d’inici del teu web.

Com s’aconsegueix tenir un lloc web ben segmentat?

És una feina de base i fonamental que es fa definint l’arbre de continguts. Atura’t a organitzar bé l’arbre de continguts del teu web, divideix i defineix bé els productes i serveis que ofereixes, segmenta’ls des del punt de vista del teu client, i fes que el teu lloc web tingui una pàgina per a cada un d’aquests productes i serveis clau.

 

Exemple d'arbre continguts per un web
Exemple d’arbre continguts per un web

Aquest és un arbre de continguts extret d’un cas real, d’una empresa que ofereix serveis tècnics per a cellers: en aquest cas la segmentació es va fer fins a detallar cada un dels serveis que ofereix, tant de serveis com de lloguer d’espais. Si vols donar-hi un cop d’ull aquí tens l’arbre al detall.

A Fesomia desenvolupem llocs web d’empresa enfocats a facilitar el contacte i les relacions comercials amb clients. Vols que t’ajudem a crear un lloc web d’empresa efectiu, sòlid, funcional i interessant? Parlem-ne!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.