El programa NEW: webs a 65€, 65€ massa cares.

porquet.jpgFent saltets per la xarxa hem topat amb el programa NEW, “Ninguna Empresa sin Web”, un programa del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio per a facilitar l’adquisicó d’unes plantilles i d’uns serveis d’allotjament, que a partir de 65€ permeten que qualsevol empresa tingui el seu lloc web.

No em sap greu que els webs puguin arribar a costra 65€, crec que les coses han de tenir un preu més que just i que els diners ens els hem de guanyar treballant de valent, però sí que crec que no està bé que des del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio donin duros a quatre pessetes i que promocionin una pràctica caduca.

Un web de 65€ és per definició 65€ massa cara! Avui dia perquè un web tingui sentit, rebi visitis, cridi l’atenció i impulsi als potencials clients a visitar-la ha de tenir contingut: ha d’explicar coses rellevants, ha de mostrar interès i coneixement pel producte o pel servei que s’ofereix. O sigui que ja no és època pels típics llocs web de: “Qui som” “productes” “contacte”. Aquest tipus de webs floten per la Xarxa com a runa cibernètica, no se les mira ningú! Ni el que les ha fet! Ni aquell que s’ha tret els 65€ de la seva butxaca per pagar-les!

Existeixen fórmules per tenir una bona presència a Internet per 0€, no és broma! Se’n diuen blocs. Els blocs permeten a qualsevol persona que tingui passió i interès per la seva feina explicar amb detall el seu producte, parlar de les particularitats, mostrar la seva dedicació, la seva constància i generar una fantàstica web amb contingut, amb sentit, i si l’autor o autora és un bon coneixedor del seu camp, amb moltes visites.

És realment una llàstima que els diners públics es gastin d’aquesta forma. Jo segueixo amb la meva cançó: si llegeixes aquest post i estàs temptat o temptada a pagar 65€ per un web del programa NEW, abans de fer-ho avisa’m, t’ajudaré a activar el teu bloc gratuïtament i et recomanaré uns quants llocs on trobaràs idees i suggeriments per aconseguir uns bons resultats per 0€, i amb els 65€, surt a sopar.

2 comentaris

  1. Crec que una cosa no és incompatible amb l’altra. Quan vull saber quelcom d’una empresa busco el seu website, per veure on és, qué fa i qué m’ofereix.

    De tota manera, un bloc és una web, i també s’ha de fer, o almenys instal·lar un WordPress, personalitzar-lo, omplir-lo.

    Crec que un bloc és per publicar articles. I no es pot tenir un article sobre un producte teu arxivat al 2004.
    Un bloc és una fórmula, un complement.

    És la meva opinió, clar. :)

    Salut!

  2. “De tota manera, un bloc és una web, i també s’ha de fer, o almenys instal·lar un WordPress, personalitzar-lo, omplir-lo.”

    Ara ho has dit, Osiris: “omplir-ho“. De la mateixa manera que cal omplir un web construït amb qualsevol eina. La intenció d’aquest article sobre el programa NEW (acrònonim amb que el Gobierno contribueix a la difusió de la llengua de Cervantes) és treure el tema sobre què entenem les empreses per Internet: un lloc per “romandre” o un mitjà de productivitat? De manera que et donem les gràcies Osiris per contribuïr al debat. ;)

    Aprofitem per comentar quatre coses que, tot i que es desmarxen una mica del tema, hi connecten en certa manera:

    Sovint tenim la sensació que aquests programes, tot i que ajuden a difondre les TIC en certa manera, no ajuden a sortir el sector de les Pymes de la prehistòria de les relacions empresarials. Ja no es tracta de posseir un domini i un coreu electrònic corporatiu i descansar (ja tinc web, uff), si no que ens trobin, que s’adonin del nostre valor i que ens truquin abans que a la competència.

    Quan diem que un bloc és capaç de substituir airosament a altres sistemes de publicació web, no ens referim a posar la informació permanent d’un producte dins de l’article d’un dia determinat. Avui hi han sistemes de publicació de blocs, com per exemple WordPress, que poden generar pàgines o seccions fixes a l’estil d’un lloc web “tradicional”. I ho fan tant bé que tant és amb quin sistema s’han generat. Mira uns exemples aquí o aquí.

    Perquè Internet és eminentment un mitjà escrit, i el que importa és el que dius i com ho dius. Si una empresa no vigila aquest punt, tant se val si el web l’ha fet amb un bloc, amb el NEW o gastant-se vint-i-quatre mil euros.

    Insistim en l’oferiment desinteressat: orientació sobre “com” pensem que s’han de fer les coses, no tant “amb què”.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.