A les empreses amb web, una de les grans preocupacions és aconseguir un bon posicionament orgànic als cercadors.
Per saber què és el posicionament orgànic cal que recordem com funcionen les cerques a Internet. Generalment quan busquem una informació determinada fem el següent:
- Pensem en una paraula o una frase que identifiqui allò que busquem.
- Introduïm la paraula triada en un cercador i fem la cerca.
- El cercador ens ofereix una llista de webs que ha triat a través del seu motor de cerca, fent una sèrie de càlculs.
- Repassem els primers resultats, i si les pàgines que hem trobat no ens agraden tornem a començar, fent una altra cerca. Normalment només ens mirem els resultats de la primera pàgina! Veritat que només et mires la plana 1?
Doncs el posicionament orgànic intenta preparar el nostre web per aconseguir que quan algú faci una cerca amb text determinat, aparegui en els primers llocs, i si és possible en el primeríssim lloc.
Aquest tema és realment complex i demana d’un estudi molt detallat, tant de la redacció dels textos del web com de la seva estructura i la seva programació. És important fer un bon anàlisi abans de començar a construir el web i pensar en punts com:
- Quines paraules clau utilitzen els meus potencials clients quan busquen un producte com el que ofereix la meva empresa. Moltes vegades la terminologia del client no és com la nostra, i això cal saber-ho.
- Com s’han d’organitzar els continguts del lloc web, com s’han d’estructurar les pàgines, per aconseguir un bon posicionament.
- Com s’ha de redactar el text del web, perquè ofereixi informació interessant, ben redactada i alhora contingui, en un nombre determinat de vegades, les paraules clau que el nostre client utilitza en les cerques.
- Com s’ha de fer la programació i la construcció del lloc web per facilitar que els motors de cerca reconeguin el lloc web, identifiquin els termes clau i tinguin en compte el nostre web.
Si penseu en el nombre de webs que hi ha al món s’adonareu com és de complex fer un bon posicionament. Hem de tenir en compte que la majoria de potencials clients no ens coneixen i no buscaran el nostre nom a Internet. La gent busquem coses com “hotel platja Mallorca”, “anorac lleuger barato”, “pintura antihumitat terrats”…
Així que si teniu un web us recomanem que feu el següent exercici:
- Poseu-vos a la pell del vostre client i penseu com ell/a. Busqueu 2 o 3 cadenes de text amb les quals creieu que algú podria buscar un producte com el que vosaltres oferiu.
- Feu una cerca a Internet amb les cadenes que heu triat i mireu en quina posició surt el vostre web.
- Si no sortiu, proveu-ho amb algunes variants.
També us hem de dir que en alguns sectors hi ha molta competència pel posicionament. En el món de l’hoteleria i el turisme, per exemple, és molt difícil aconseguir un bon posicionament amb termes molt genèrics del tipus “hotel Barcelona” o “Apartament Salou”.
Sigui com sigui un lloc web corporatiu, és fonamental que tingui en compte la forma com els cercadors mostren els resultats de cerca. Així que ja ho sabeu: quan encarregueu un web corporatiu caldrà fer un pla de posicionament, abans d’escriure una sola línia de codi.