La projecció corporativa a Internet te l’has de treballar tu.

La projecció corporativa a Internet no es pot externalitzar, si més no al 100%. La Xarxa es nodreix d’entrades i comentaris als blogs, participacions en xarxes socials, de contribuir en la generació de contingut de qualitat: de les accions d’una sèrie de persones que treballen juntes, aprenen juntes i gràcies a la seva activitat professional tenen continguts i dades per compartir i contrastar.

A Enraona quan tenim l’ocasió d’iniciar un pla d’acompanyament perquè una empresa entri a participar activament a Internet se’ns presenta un gran problema: els hem de fer treballar!

Nosaltres podem guiar-los en el procés de comprendre la dinàmica relacional a Internet, ajudar-los a triar els recursos on hi abocaran les seves energies i podem planificar un sistema que mesuri i avaluï l’efectivitat de les seves accions. Però no podrem mai mantenir actius el seu blog, ni cap dels serveis i grups als quals vulgui pertànyer.

Què podem fer des d’Enraona?

Crear un pla d’acompanyament perquè una empresa conegui i integri una certa actitud de Xarxa en la seva activitat diària. Podem:

  • Reconèixer les oportunitats que ofereix Internet a cada empresa i definir uns objectius de treball possibles i útils.
  • Identificar i potenciar els valors i les actituds efectives de les persones que formaran l’equip intern de desenvolupament a la Xarxa.
  • Formar l’equip en recursos, tècniques i actitud de Xarxa.
  • Definir un pla d’expansió corporativa a Internet, establir un itinerari de serveis i de recursos que faran possible la presència activa de l’empresa.
  • Formular una certa sistemàtica, per incorporar en la dinàmica de treball les accions de Xarxa.
  • Establir un sistema d’avaluació i de mesura.
  • Mesurar-ne periòdicament els resultats.

Què s’haurà de fer des de l’empresa:

  • Llegir blogs.
  • Escriure comentaris als blogs.
  • Tenir un blog corporatiu actiu.
  • Participar en les xarxes socials.
  • Obrir i compartir l’experiència, els coneixements, els dubtes, els neguits, les alegries…
  • Mantenir una relació personal, clara, amable, positiva i única amb tothom amb qui es generi algun tipus de comunicació de Xarxa.
  • Gaudir del potencial d’Internet a l’hora de connectar idees i projectes.

Un pensament a “La projecció corporativa a Internet te l’has de treballar tu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada