Mashups, barreges amb bons resultats.


Un mashup és una aplicació web que es construeix combinant diferents fonts. Amb aquest sistema s’ofereixen serveis web que aprofiten dades d’altres serveis i els reinventen, per oferir-ne de nous.

Són molt habituls els mashup amb Google Maps, però també se’n trobem combinant altres serveis com Flickr, Youtube o fins hi tot Amazon. Twitxr, per exemple és un mashup que combina Twitter amb Google Maps, o Woices integra missatges de veu també a Google Maps.
Generalment els mashup es presenten en aplicacions web obertes a l’ús de tothom, però també és possible desenvolupar mashups per integrar-los en la pròpia web d’empresa.
L’avantatge d’un mashup és molt clara: optimització de recursos i la possibilitat de disposar d’unes dades que, d’una altra manera, només estarien en mans de macrocorporacions: ara qualsevol empresa, per petita que sigui, té la possibilitat d’utilitzar fonts de dades i grans aplicacions amb un cost de desenvolupament molt baix.
Aquest és el cas del geoblog d’Univerd, on amb un mashup l’empresa geolocalitza la ubicació exacta de les feines que realitza, en fa una breu explicació i hi publica algunes fotos.
La tecnologia cada dia ens ho posa tot més fàcil. Ara està en les nostres mans generar continguts interessants, nous, curiosos, positius… de Xarxa.

2 comentaris

  1. José Luis, Google el que posa a disposició dels desenvolupadors és l’accés a l’API (Application Programming Interface) de Google Maps.

    Gràcies a això ens és possible desenvolupar aplicacions híbrides com la de l’exemple que comentem.

    Pots consultar la documentació de l’API de Google Maps a http://code.google.com/intl/en/apis/maps/. I si tens qualsevol dubte el comentem!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.