La nova política de privadesa de Google: un exemple de redacció web a seguir

Lloc web de política de privacitat de Google

A partir del 1/3/2012 entrarà en vigor la nova política de privadesa i les condicions d’ús dels serveis de Google. A banda de si les noves normes ens semblen correctes o no, creiem que suposen un canvi en la manera en que les empreses gegants presenten aquest tipus d’informació als usuaris.

Per experiència pròpia en la nostra petita empresa, podem dir que no és senzill jugar amb els textos legals. Al seu dia, no hi va haver manera que els nostres assessors externs ens permetessin redactar la nostra pròpia política de privacitat d’una manera amable, clara i compatible amb la legalitat. “No-no-no! Aquest text no es pot tocar així com així.” Fins i tot van posar cares quan van veure que volíem redactar-los en la nostra llengua.

Podem imaginar que una empresa de les dimensions de Google deu haver de lidiar diàriament amb múltiples situacions de denúncies i acusacions sobre aquests temes. Reduir aquests textos legals a uns pocs paràgrafs i que alhora siguin comprensibles pels usuaris mortals és prou valent i gens habitual. És clar que deuen comptar amb un equip de cracs en lleis, però la intenció és el que es valora. La majoria d’empreses amb la mateixa capacitat no dediquen cap mena d’atenció a aquest punt.

Alguns aspectes destacables:

  • Tota la nova normativa està recollida en un mini-lloc petit, atractiu, llegible i ben estructurat.
  • La redacció és amable, ens parlen de tu, en la nostra llengua.
  • Des dels dispositius mòbils s’accedeix a una versió adaptada perfectament llegible. De fet jo la vaig llegir així, estirat a la butaca, en deu minuts.
  • Una secció de PMF ens fa un resum ràpid dels conceptes essencials.

Personalment, és el primer text legal d’aquest tipus de servei que em llegeixo de forma íntegra i que comprenc, crec, perfectament. Els textos legals d’Enraona aniran també, ara sí, encaminats a una bona rentada de cara.

Enllaç: Polítiques i principis de Google.

2 comentaris

  1. És meritori l’esforç que han fet per a simplificar i clarificar, però pot ser contraproduent veure clarament coses com aquesta:

    http://lapastillaroja.net/2012/02/google-cedera-los-datos-de-los-usuarios-a-los-gobiernos/

    Que ho feien abans és clar; ara n’ets plenament conscient i pots triar acceptar o rebutjar els termes.

    Tot plegat aquesta transparència sembla la tendència en la indústria, com ha passat recentment amb la suposada censura de Twitter (que resulta que redueix l’abast del global al local).

  2. Cert. Curiosament, gràcies a la claredat d’aquesta nova política, algunes masses han començat a escandalitzar-se per alguns punts que ja eren vigents a l’anterior, i això vol dir que l’han llegit. xD

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.