Les grans empreses comencen a gastar diners per seguir patrons de petita empresa: conèixer els seus clients, parlar amb ells i compartir neguits, dubtes i solucions.
Vincular l’empresa a una persona amb un nom i una cara, que t’inspiri confiança perquè la coneixes i saps que es pren seriosament la feina que fa, perquè saps que coneix perfectament el seu ofici i perquè cada dia aprèn i aplica coneixements nous.
L’eina més pràctica per portar a terme aquesta nova relació? Un bloc.
Els Blocs corporatius estan de moda, grans empreses que tenen blocs dels seus productes, grans empreses que contracten redactors perquè mantinguin el bloc de l’empresa, grans empreses que tradueixen els seus blocs a tants idiomes com faci falta…
Sembla que tots s’han posats d’acord, caps de comunicació serveis d’assessorament de màrketing, les veus reconegudes de la xarxa. Molts defensen que Internet està canviant la comunicació i la relació entre client i empresa. De quins canvis es tracta? De forma molt sintètica els podem resumir en tres:
- El client ja no és un ésser passiu que engull allò que se li ofereix, té opinió i criteri i vol exposar-lo lliurement.
- Per aquest motiu les empreses han d’entrar en conversa, han d’oferir un espai obert on interaccionar de forma directa amb el client. Han d’escoltar, demostrar que escolten i han d’oferir opinions personals i concretes.
- A conseqüència del segon punt, darrera de les empreses s’han de mostrar persones, persones concretes amb nom i cognom, que donin respostes i solucions i sobretot que escoltin.
Quan a Enraona vam començar amb el nostre projecte sovint ens dèiem que calia vigilar els grans, veure com treballen i copiar els seus patrons. La sentència més repetida era “som petits però hem de treballar com els grans”.Ara grans corporacions i petites empreses tenen la mateixa eina al seu abast. Sorprenentment Internet es converteix en una plataforma excel·lent i especialment econòmica perquè autònoms, professionals independents, petites empreses mostrin tot el seu potencial i tota la seva capacitat per mantenir una llarga conversa amb el seu client.
Com? Senzill, parla de qui ets, parla de què fas, què t’amoïna, què descobreixes i sobretot obre bé les orelles i atura’t a escoltar: obre un bloc i convida a la participació, és gratis! de veritat que és gratis!
Si vols obrir el teu bloc i no saps com explica’ns-ho, et diem del cert que t’ajudarem i insistim, és gratis!