Sempre és una alegria la publicació d’un nou projecte d’Enraona. De vegades realitzem feines que no tenen un resultat “públic” i que ens satisfan igualment, però aquest cop toca parlar d’un lloc web corporatiu del que una bona part treu el nas aquests dies.
Quan a Grasset Serveis Immobiliaris −una empresa de lloguer, venda, promoció i gestió d’immobles a la Costa Daurada− ens van proposar que els ajudéssim a entrar al terreny d’Internet el primer que vam pensar va ser: déu n’hi do, aquest sector, en una zona turística com la nostra, viu en una permanent competició! A més, uns pocs grans portals immobiliaris acostumen a acaparar tota l’atenció, degut a que fa anys que treballen dur en aquest terreny.
El projecte havia de mostrar l’empresa a Internet i permetre als usuaris explorar l’oferta immobiliària disponible.
Després d’una fase d’anàlisi, vam decidir atacar cada un dels problemes per separat.
- Perquè una empresa petita tingui una certa repercussió, no es pot limitar a parlar al món des del seu lloc web corporatiu.
A dia d’avui Grasset comunica a través de canals com Twitter, Facebook, Ipernity, un blog i algunes xarxes socials més. Ho fan d’una manera generosa i natural, integrant-ho en la seva rutina de treball. Un equip de gent de l’empresa ha entès perfectament aquesta dinàmica, i la veritat que ho fan envejablement bé.
- El manteniment d’un portal pot comportar una despesa de temps extra per a les persones que ho han d’alimentar,
de manera que l’eina a desenvolupar no havia de ser un destorb. El resultat ha estat una aplicació interna que, a més de rebotiga del web, serveix a Grasset com a base de dades de gestió privada dels immobles gestionats. Amb aquesta aplicació Grasset gestiona molta més informació sobre els immobles que la que es publica al web.
De fet, és una eina de gestió del processos de venda: combina les dades dels venedors, dels compradors, geoposiciona els immobles, permet als comercials portar un seguiment de les tasques que comporten les vendes, genera dinàmicament tota la documentació necessària per a les transaccions (contractes, cartells d’anunci…), i moltes més funcions.
En definitiva, és una eina per optimitzar algunes tasques que ja s’estaven realitzant abans. I de pas, el catàleg d’immobles del web es va mantenint en conseqüència.
- Les armes grans no caben en mans petites.
No hi ha pressupost per a fer grans campanyes, però els grans portals no sempre arriben a parlar a cau d’orella dels usuaris. Amb l’eina de gestió del web, Grasset pot escriure sobre un immoble de manera molt personal, no mecanitzada.
L’aplicació permet gestionar els usuaris que tenen accés, i cada un té un perfil personal configurat. Cada comercial que edita un immoble està signant automàticament la seva descripció amb nom, cognoms i inclús amb el seu retrat, en un intent de trencar la distància que a alguns usuaris els provoca “una pàgina web”.
- Una correcta programació i implementació web SÍ que està a l’abast de qualsevol projecte, siguin quines siguin les seves dimensions.
És marca de la casa posar tota la cura i professionalitat tècnica en cada projecte (baf a les ungles). Però d’això ja en parlarem en un altre article.
Felicitats, bona feina. Crec que mercès al client, també.
Està molt bé. Com diu Jordi, també el client. A més a més, els textes de les descripcions dels inmobles estan plens d’informació, aixó es bo tant per a l’usuari que la visita com per a posicionar-ho als cercadors.
Jordi, Zagalet, no ens cansarem de dir-ho: “bons clients” => “bons projectes”.
Màxima Enraona: un projecte web comença el dia que es publica.