Ja fa unes setmanes que hem incorporat un nou document per iniciar la definició d’un pla de comunicació digital. Hem agafat de préstec el canvas del Business Model Generator i hem fet una adaptació dels termes, per utilitzar-los com a document de treball per definir les dinàmiques i les pautes de treball.
De moment sembla que és una bona alternativa, perquè resol una sèrie de petits problemes.
- Permet pensar i valorar l’estratègia digital d’una empresa des de diferents perspectives.
- La forma de quadrant on es combinen diferents elements ajuda a verificar que els recursos, les activitats comunicatives que es desplegaran, les propostes de valor que permeten participar a la xarxa, els segments de destinataris als quals en adrecem, els entorns digitals on ens desplegarem, les relacions que desitgem establir i l’estructura de l’esforç que poden invertir, són coherents i es van nodrint positivament unes amb les altres.
- Alhora introdueix des d’un primer moment la necessitat de trobar una forma efectiva d’avaluar el treball que es du a terme a les xarxes socials.
- Permet treballar en gran format, fa possible la intervenció de diferents persones que tenen veu i vot en l’activitat de comunicació.
- Té una proximitat important al llenguatge d’empresa, per tant facilita que les persones habituades a parlar en termes empresarials entenguin la necessitat d’incloure pautes i criteris objectius de valoració, eliminar impressions, sensacions i sentiments que sovint ens envaeixen quan s’inicia un pla de comunicació digital.
- És flexible i viu. Permet adaptacions, regulacions, millores, canvis…
- És sintètic, ràpid de llegir i d’entendre, molt més que un informe de x pàgines.
De moment sembla que definir el pla d’actuació en comunicació digital sobre un canvas va funcionant, i ens ajuda en la tasca complexa de limitar, acotar i estructurar un pla de treball que es desplega en un medi espontani, relacional, sense límits i sovint lúdic. I és que l’emotivitat, les sensacions i les emocions són inherents a la comunicació -digital o física- però quan es tracta de desplegar una estratègia d’actuació corporativa a la xarxa, en l’avaluació cal ser analítics, racionals i objectius. O si no, com sabrem que estem fent bé la feina?
Si tens curiositat per veure el canvas de més a prop el trobaràs a Dropbox. Ocu! És un DIN A0, és que s’hi han d’explicar moltes coses :-)
Bernadette avui he entrat per primera vegada al vostre blog i el trobo molt interessant per mi que estic començant en aquest gran món social.
He volgut accedir al link del canvas i m’ha donat un error, hi ha alguna altre forma d’accedir-hi?
Gràcies,
Avui, sis mesos mes tard que fessis aquest comentari l’he vist i l’he llegit. Disculpa’m! Em sap molt de greu. Tard i malament miro de donar-te accés de nou a l’arxiu amb el canvas el trobaràs aquí
http://dl.dropbox.com/u/518006/canvas%20basic_A0.pdf
:-) quin greu em sap, de veritat!