Agrobotigues digitalitzades a consciència

Hem acabat l’octubre participant en un curs que ha organitzat el Centre de Formació i Estudis Agrorurals del Departament d’Agricultura sobre les agrobotigues. En el nostre cas vam participar amb la xerrada Les possibilitats de les TIC a l’agrobotiga.

La tasca que hem fet durant els dos anys de relació professional amb la Cooperativa Falset Marçà ens ha permès posar en pràctica diferents tècniques i recursos tecnològics, amb els quals hem treballat, aprofundit i gestionat la relació comunicativa entre l’empresa i el client. Aquesta xerrada la vam basar en aquesta experiència: vam triar una sèrie de recursos digitals pràctics, d’aplicació possible, que es poden incorporar amb certa facilitat en les dinàmiques de relació amb el client i dels quals n’hem experimentat l’ús, la gestió i en tenim resultats.

 

Vam aprofitar també per defensar una actitud pràctica i funcional en l’ús de les TIC, una forma d’usar-les que demana trencar una una sèrie de límits. Per exemple:

  • No hi ha límit entre el que és digital i el que és presencial: una compra es pot començar a la botiga en línia, fent-hi la comanda i acabar a l’agrobotiga, que es converteix en el punt de recollida de la mercaderia.
  • La distància física ja no és un límit per establir i mantenir una bona relació amb els clients: els suports digitals ens permeten construir un vincle ferm amb un possible client abans que compri a l’agrobotiga per primera vegada i alhora, ens permet nodrir un bon contacte amb algú que ja n’ha estat client.
  • Les aplicacions digitals amb un component lúdic no són cap element de distracció, al contrari, són recursos que ens aproximen al client. En aquest sentit les aplicacions de geolocalització i els codis QR són molts interessants per a una agrobotiga.

A Enraona sempre hem cregut que els entorns digitals són ambients ideals per als petits productors, per a les persones i les empreses que elaboren el seu propi producte, el coneixen molt a fons i saben dotar-lo d’un valor extra. Són espais de conversa, d’interacció i de creació de vincles ferms entre el que ho planta i ho cull i el que ho cuina i s’ho menja.

Seguirem defensant aquest sentit de les TIC i treballant perquè la comercialització de productes agrícoles de qualitat es faci en benefici de qui cull i de qui menja.

5 comentaris

  1. Gràcies Arturo,

    Qualsevol idea, opinió, comentari relacionat amb la comercialització de productes alimentaris serà molt ben rebuda. Des de la teva perspectiva, com a professional de l’agronomia, segur que coneixes experiències molt interessants que ens podem ajudar a aprofundir en aquest àmbit.

  2. Molt bona interacció entre les noves tecnologies i la venda tradicional. Explica de manera clara com treballar aquests dos aspectes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.