A Enraona sempre que podem fem les compres en línia, és més ràpid i ens agrada promoure un mitjà de venda que creiem molt interessant. Darrerament fem les compres molt a consciència, analitzant cada una de les passes que s’estableixen en les relacions comercials i ens trobem en coses que ens agraden i coses que no ens agraden tant.
Posem alguns exemples que no ens han agradat:
- Poca usabilitat en la botiga electrònica. Si el disseny posa en perill la salut ocular del client és que no és un bon disseny, és possible dissenyar una bona botiga, atractiva, amb caràcter i alhora facilitar la lectura dels continguts, la funcionalitat i la navegació.
- Dificultats per contactar amb la botiga un cop feta la compra. De vegades, sobretot en les grans empreses, és impossible trobar un correu o un telèfon on adreçar-t’hi i fer una senzilla pregunta.
- Costos extres que no s’expliquen. No vulguis enganyar, si esperes a donar els preus d’enviament a última hora, quan ja està tot decidit i les dades donades només demostres engany. No vulguis enganyar: per a un usuari final l’IVA forma part del preu del producte, si dones preus sense IVA avisa-ho.
- Falta d’atenció quan hi ha un imprevist. S’endarrereix la comanda? Pot passar, de vegades no hi ha més remei, però què costa enviar un correu explicant-ho i donant una nova data de lliurement? Potser tu envies desenes o centenars de comandes cada dia, però no saps mai amb quina alegria el teu client espera la compra. El que per a tu pot ser un petit endarreriment per a ell és un temps d’incertesa, és bo que sàpiga que malgrat l’endarreriment encara hi ha algú treballant per a ell o ella.
- Embalatges destralers. Els paquets cal fer-los amb cura, pensant que hi ha algú que els rebrà amb interès. És una llàstima rebre comandes de mercaderies, en alguns casos productes que es venen amb l’etiqueta d’alta qualitat, llençats en una caixa i falcats amb bocins de cartó esquinçat.
Posem alguns exemples d’atenció que creiem molt interessants:
- La compra sense registre. L’interessant opció d’una botiga de material d’oficina de permetre comprar-hi sense fer un registre permament de dades.
- La trucada d’una botiga de vins per informar-nos que no els quedava vi de l’any que havíem demanat i consultant-nos si volíem anul·lar el producte o canviar-lo pel d’una altra anyada.
- L’arribada d’un paquet molt ben embalat, sense sofisticacions però fet amb ganes, amb les cantonades protegides i amb els complements d’embalatge que asseguraven que el producte arribava perfectament.
- Trobar alguna petita sorpresa dins la caixa, uns quants bombons de regal, al comprar torrons.
I és que no ens cansarem de dir-ho: l’atenció al client es fa amb cada petit detall, amb cura i respecte per atendre amb correcció a la persona que ha decidit gastar els seus diners en el teu producte. Com s’ha fet tota la vida.
Molt bon article!!! :)
Gràcies Jaume. Pel que hem vist ara tu també estàs immers en aquest món de la venda en línia, ens agradarà conèixer la teva experiència. Et seguim.
Interessant article. És cert que sovint dona la sensació que quan es dissenyen les webs o es decideix el procés per fer arribar els productes a casa dels compradors, no es té en compte el punt de vista de l’usuari, de la persona que finalment haurà de fer servir el servei. La disciplina de l’experiència de l’usuari va molt lligada a intentar solucionar aquests problemes. Després de topar moltes vegades amb la mateixa pedra, nosaltres vam decidir muntar un servei per ajudar a qualsevol empresa o particular a veure com els usuaris utilitzen realment una web o una aplicació, veure a on es perden, quins problemes tenen, entendre el perquè i així poder-ne millorar la usabilitat. Podeu donar-hi un cop d’ull a http://www.uxline.com. Si esteu interessats en provar-lo poseu-vos en contacte amb nosaltres i estarem encantats d’ajudar-vos.