Arxiu d'etiquetes: navegació web

Flash o no Flash, encara és la qüestió?

Loading...El tema d’avui és difícil de tractar en 3 minuts (de fet, com la majoria), però ho intentarem: És correcte encarregar el web de la nostra empresa en “Flash”?

Flash, recordem-ho, és una tecnologia que es va crear amb propòsits multimèdia i altament interactius, però ràpidament va envair la Web i molts desenvolupadors es van llençar a crear llocs i portals íntegrament amb aquesta tècnica.

Bé, bé, però en quins casos és recomanable fer servir Flash?

De moment, així ho veiem nosaltres:

  • En el cas de pàgines web en què es busqui una alta experiència artística, per sobre dels continguts de text.
  • Per jocs i elements molt (però molt) interactius.
  • Per video. Avui en dia a Internet ja no s’entén el vídeo sense Flash. (Totes les pel·lícules que veieu a YouTube es reprodueixen amb Flash.)
  • En qualsevol altre circumstància en que altres tecnologies no puguin fer el que volem (projectes experimentals, etc.)

I per a res més? Conec molts webs en Flash i estan la mar de bé…

És clar, però per desenvolupar la majoria de modalitats de llocs web encara presenta algunes mancances:

  • La indexació de les pàgines Flash en els cercadors no és tant bona com en les pàgines fetes en HTML (una pàgina HTML és la que esteu llegint ara mateix). Google llegeix molt millor els textos en pàgines HTML que en Flash.
  • Per poder veure una pàgina en Flash es necessita tenir un programari específic. La majoria d’usuaris el tenen instal·lat, però la majoria no és tothom.
  • Flash és una tecnologia propietària (ara mateix d’Adobe, demà qui ho sap), i està supeditada als canvis que la empresa vulgui incorporar. HTML és una tecnologia oberta i regulada per un organisme internacional i neutral.
  • Els usuaris amb problemes d’accessibilitat ho tenen magre per navegar per una pàgina en Flash. Els lectors de pantalles tenen molts problemes per accedir al contingut. No passa el mateix amb una pàgina HTML, que es pot interpretar perfectament.
  • Algunes pàgines fetes amb Flash fan incrementar molt el temps de descàrrega necessari per a veure-les.
  • I un inconvenient que personalment trobo molt empipador: els botons d’endavant i enrere del navegador no funcionen. Tot un lloc web en Flash queda capturat sota un mateix URL o adreça web. Tret de l’inici, tampoc es pot guardar cap contingut d’una pàgina en Flash als marcadors o favorits.

En definitiva, us aconsellem que abans de decidir en quina tecnologia s’ha de desenvolupar el vostre web, analitzeu alguns d’aquests punts i us pregunteu si el producte final cobrirà totes les expectatives que busqueu: efectivitat, posicionament, usabilitat, disseny…

Per acabar deixeu-nos que us recomanem algunes pàgines en Flash que creiem que són magnífiques.

– Un tros d’artista: http://yugop.com
– Explora el sistema solar: http://janus.astro.umd.edu/SolarSystems
– Una pàgina de l’any 2000, de l’ADDDP: http://adddp.free.fr Encara avui és una petita joia.

A Internet, tots a una.

I és que Internet avança “que és una barbaritat”. En pocs anys tots hem pogut veure com ha nascut i com ha arribat a les nostres cases i taules de treball.

La xarxa Internet es basa en una gran quantitat de tecnologies que es mouen molt de pressa… i funciona prou bé. Però ¿què és el que fa possible que un projecte en que intervenen (simultàniament!) una infinitat de desenvolupadors, fabricants, usuaris, subministradors i empreses de tot tipus i de tot el món, rutlli correctament? Està clar que hi ha d’haver un director d’orquestra.

Aquí apareix el W3C: el World Wide Web Consortium, el Consorci WWW. És un organisme internacional amb una missió molt clara: fer que La Web arribi a tothom, sigui on sigui, en tot moment i de forma correcta.

Entre altres coses, regula que els llocs web es desenvolupin en base a uns estàndards que garanteixin la missió. Ja ha passat l’època (o ja hauria d’haver passat!) en què els llocs web es dissenyaven per a visitar-los en determinats navegadors. Recordeu aquests cartellets? Abans es veien molt:
Per desgràcia encara se’n veuen alguns (com el d’aquest exemple). Això no pot passar més. Si tens un lloc web preocupa’t de no condicionar els teus usuaris a fer servir un programari o un altre.

Actualment hi han tantíssims navegadors web al mercat que no es pot abastar-ne només uns quants. El més correcte és procurar que el nostre web respecti el màxim possible els estàndards del W3C, només així podrem estar tranquils que els nostres usuaris el veuran correctament.

Fes la prova: obre el teu lloc web en uns quants navegadors diferents i assegura’t de que en tots es pot utilitzar de la mateixa forma.

Local Business Center: la meva empresa també a Google Maps

Algunes vegades quan es fa una cerca a Google apareix en els resultats un petit mapa i la ubicació d’algunes empreses. T’hi has fixat? Si no prova-ho: mira què passa si per exemple busques “bodega Gandesa” “hotel Figueres” o “veterinari Cambrils“.

Les empreses que surten ubicades en aquestos mapes s’han donat d’alta al servei de Google Local Business Center.

Amb aquest servei pots localitzar la teva emprasa a Google Maps i incloure-hi:

  • una breu descripció de la teva activitat.
  • El teu horari d’atenció.
  • Algunes fotos.
  • Fins hi tot els sistemes de pagament que acceptes.

L’alta a aquest servei és gratuïta, només cal activar-la i és molt recomanable, ja que és un altre canal a través del qual els teus clients et poden trobar.

Així que ja ho saps, no dubtis ni un segon i avui mateix obre un compte a Local Business Center i dóna-hi d’alta la teva empresa.


Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure’ns a bernadette arrova enraona punt cat

YouTube també per a empreses.

YouTube és un dels llocs web que ha aconseguit més fama, se’n parla molt i sovint els mitjans de comunicació es fan ressò d’algun vídeo espectacular.

El vídeo és un mitjà molt àgil per explicar procediments de treball, accions o per donar instruccions. Algunes empreses i alguns professionals han sabut adonar-se del potencial d’aquest mitjà i utilitzen YouTube per penjar-hi vídeos sobre la seva feina, els seus productes o la seva empresa.

Alguns exemples d’aquests casos els podeu veure al canal de YouTube d’una empresa de la Sènia, on trobareu una sèrie de vídeos on es mostra com funcionen els seus productes. O també al canal d’una immobiliària de Pontevedra que mostra els pisos que té a la venda.

Internet permet connectar amb moltes persones així que és molt interessant saber esprémer les possibilitats que ens ofereix. Pel YouTube passen milions de persones cada dia, per tant és positiu tenir en compte aquest mitjà per mostrar la forma com treballem o els productes que venem.


Si vols fer alguna pregunta sobre aquest tema, si no ho acabes de tenir clar o si creus que tens alguna cosa a dir, pots deixar el teu comentari aquí mateix o escriure’ns a bernadette arrova enraona punt cat

Què és el posicionament orgànic? És important?


A les empreses amb web, una de les grans preocupacions és aconseguir un bon posicionament orgànic als cercadors.

Per saber què és el posicionament orgànic cal que recordem com funcionen les cerques a Internet. Generalment quan busquem una informació determinada fem el següent:

  1. Pensem en una paraula o una frase que identifiqui allò que busquem.
  2. Introduïm la paraula triada en un cercador i fem la cerca.
  3. El cercador ens ofereix una llista de webs que ha triat a través del seu motor de cerca, fent una sèrie de càlculs.
  4. Repassem els primers resultats, i si les pàgines que hem trobat no ens agraden tornem a començar, fent una altra cerca. Normalment només ens mirem els resultats de la primera pàgina! Veritat que només et mires la plana 1?

    Doncs el posicionament orgànic intenta preparar el nostre web per aconseguir que quan algú faci una cerca amb text determinat, aparegui en els primers llocs, i si és possible en el primeríssim lloc.

    Aquest tema és realment complex i demana d’un estudi molt detallat, tant de la redacció dels textos del web com de la seva estructura i la seva programació. És important fer un bon anàlisi abans de començar a construir el web i pensar en punts com:

    1. Quines paraules clau utilitzen els meus potencials clients quan busquen un producte com el que ofereix la meva empresa. Moltes vegades la terminologia del client no és com la nostra, i això cal saber-ho.
    2. Com s’han d’organitzar els continguts del lloc web, com s’han d’estructurar les pàgines, per aconseguir un bon posicionament.
    3. Com s’ha de redactar el text del web, perquè ofereixi informació interessant, ben redactada i alhora contingui, en un nombre determinat de vegades, les paraules clau que el nostre client utilitza en les cerques.
    4. Com s’ha de fer la programació i la construcció del lloc web per facilitar que els motors de cerca reconeguin el lloc web, identifiquin els termes clau i tinguin en compte el nostre web.

      Si penseu en el nombre de webs que hi ha al món s’adonareu com és de complex fer un bon posicionament. Hem de tenir en compte que la majoria de potencials clients no ens coneixen i no buscaran el nostre nom a Internet. La gent busquem coses com “hotel platja Mallorca”, “anorac lleuger barato”, “pintura antihumitat terrats”…

      Així que si teniu un web us recomanem que feu el següent exercici:

      1. Poseu-vos a la pell del vostre client i penseu com ell/a. Busqueu 2 o 3 cadenes de text amb les quals creieu que algú podria buscar un producte com el que vosaltres oferiu.
      2. Feu una cerca a Internet amb les cadenes que heu triat i mireu en quina posició surt el vostre web.
      3. Si no sortiu, proveu-ho amb algunes variants.

        També us hem de dir que en alguns sectors hi ha molta competència pel posicionament. En el món de l’hoteleria i el turisme, per exemple, és molt difícil aconseguir un bon posicionament amb termes molt genèrics del tipus “hotel Barcelona” o “Apartament Salou”.

        Sigui com sigui un lloc web corporatiu, és fonamental que tingui en compte la forma com els cercadors mostren els resultats de cerca. Així que ja ho sabeu: quan encarregueu un web corporatiu caldrà fer un pla de posicionament, abans d’escriure una sola línia de codi.