Les paraules perden el sentit. Tenim un problema!

cafe1.jpgEn la relació empresa-client flueixen una sèrie paraules que cada dia costen més de definir: servei, qualitat, atenció… Tothom té un producte de qualitat, tothom dóna servei i tothom vetlla per l’atenció dels seus clients. Malgrat això el món s’omple de consumidors molestos perquè se senten desatesos, perquè no reben l’assistència que se’ls va prometre i perquè allò que han comprat fa figa.

Ens aboquem a jugar amb intangibles, a definir els negocis amb paraules abstractes que ja no tenen sentit i que sovint porten a la insatisfacció del client: “Si us plau un cafè curt” i xof!!, et cau damunt la taula una banyera de cafè aigualït. Noi si us plau, que pots passar la baieta per la taula? està bruta de les molles d’un entrepà de pernil que no m’he menjat jo. Amb sort el noiet, amb tota la mala gana que pugui mostrar, passarà un drap pudent per la taula i t’hi deixarà un aiguamoll on podrà surar la teva banyera de cafè. Són 3 €! Malgrat la banyera, les engrunes de l’entrepà, la baieta i l’aiguamoll i els 3 €, al sortir del bar trobaràs un cartell amb la frase “Bar la Costa de mar. Servei i qualitat des de 1980

Aquesta malaltia que ens porta a despullar les paraules del seu significat, és tan comuna, tan popular i tan acceptada que la vivim amb tota la naturalitat. No és ja un mal dels petits negocis, les grans corporacions guanyen millers, milions d’euros -s’ha de ser precís- gràcies a la qualitat, el servei i a l’atenció que no donen. Telefònica, la Caixa, Fecsa-Endesa, Renfe… -Tantes que n’hi ha i ara me’n ve cap altra al cap!!!- Per tant aquestes paraules ja no tenen cap mena de sentit i no serveixen per presentar un negoci als seus clients. L’exemple més bèstia l’he trobat amb el martiri de la paraula “Parlem” que ha comès la Caixa, però això és un altre tema que avui no ens ocupa.

Bé, però això que vol dir? Ho tenim tot perdut? No hi ha ningú al món amb ganes de fer bé les coses? Crec que sí, estic segura que hi ha molta gent al món amb ganes de fer bé les coses i hi ha moltes empreses que volen donar qualitat, servei i atenció. L’únic que, quan es vulguin presentar al seu client, hauran de lluitar amb la buidor d’aquestes paraules i l’arma més efectiva amb què comptaran són els fets: cafè curt, taules netes, baieta impecable, somriure als llavis, i quan algú marxi, un “bon dia”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.