Transparència, paraula clau per a una botiga electrònica

un terra transparent ensenya les passes de la gent.

Transparència. Paraula musical, embrutada i destrossada per males pràctiques comunicatives del tipus “lletra petita a peu de plana” i pel gran sistema “la-culpa-és-teva-que-no-ho has-vist”.

I en canvi, la transparència és una de les claus d’un negoci que vulgui obrir una delegació dins d’Internet. La venda per botigues electròniques certament s’està estenent, però encara hi ha moltes persones a les què el mitjà no els inspira prou confiança. “És que no sé qui hi ha al darrera del negoci.” “Què passarà si el producte no em surt prou bé? Me’l tornaran?” “I pagar, a veure que faran amb el número de la meva Visa!!”.

La fórmula per començar a resoldre aquesta dificultat és ben senzilla: explica’t bé, amb precisió, quan sigui necessari i on sigui necessari.

Per això una botiga electrònica ha de ser sempre molt clara, és important que qualsevol possible client conegui les condicions de la venda, totes les característiques dels productes, del transport, de les garanties, del sistema de reclamacions i de moltes altres coses, diferents i úniques per a cada botiga electrònica, però que provoquen que una persona faci el primer pas i es decideixi a comprar per Internet.

Per tant, una botiga electrònica ha de ser molt més que una llista de productes i un cistell electrònic de compra; un projecte web d’aquest tipus cal acompanyar-lo d’una acurada anàlisi i d’una bona organització de continguts. Ens hem d’avançar al nostre client i hem de donar una solució clara, exacta i real a cada un dels “però” que alimenten la seva desconfiança.

És aquesta una feina a dues bandes, per una part el propietari del negoci electrònic ha de revisar el procés de relació que inicia amb un client, per tal de trobar tots els “forats” per on es perd la confiança i oferir una resposta real. Per altra banda els desenvolupadors del projecte web han de saber oferir cada unitat d’informació en el moment més adequat, allà on el possible client se sent empès a tancar el navegador i baixar a la botiga de la cantonada.

Engegar una botiga electrònica comporta una sèrie de petits detalls que tots junts fan una feinada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada