Arxiu d'etiquetes: blogs

Altres formes de veure televisió

Blogs, microblogs i ara videoblogs. Doncs sí, la fórmula del blog també s’hibrida amb el vídeo i d’aquesta unió apareixen els videoblogs.

Podeu trobar videoblogs amb una gran diversitat de temàtiques i d’enfocaments: formació vial, aprenentatge de l’espanyol i de japonès, sèries d’entreteniment, canals de decoració per la llar, de cultura, tecnologia, medi ambient, cuina, literatura i humor… de qualsevol tema que es pugui tractar amb l’enregistrament d’un vídeo.

Avui et recomanem que els tres minuts els dediquis al següent:

  • el primer minut per fullejar la guia de videoblogs 2009 on trobaràs informació ben detallada sobre 45 videoblogs diferents.
  • El segon minut per recordar quin va ser l’últim programa de televisió que realment et va interessar.
  • El tercer, i tants altres minuts com necessitis, per remenar entre aquest 45 videoblogs i descobrir aquells que més s’acosten als teus interessos.

Blogs professionals. Masses avantatges per no provar-ho.

A Internet els continguts de qualitat tenen molt de valor, és per això que els blogs corporatius són una forma molt interessant i efectiva de connectar amb altres professionals del mateix sector i amb persones interessades en coneixements vinculats amb el nostre món professional.

Els blogs professionals es nodreixen de l’experiència i del dia a dia del seu propietari, per això solen acumular informació fresca i verídica, però que no s’acostuma a incloure (d’entrada) en documents tècnics ni en llibres. Tot plegat deriva en una sèrie de beneficis, entre ells:


Avantatges sobre la visibilitat a Internet de l’empresa.

Per les seves característiques i continguts, els blogs són el plat preferit dels motors de cerca. Per això s’indexen molt fàcilment i acostumen a aconseguir una bona posició en els resultats de les cerques relacionades amb l’activitat de l’empresa.És habitual trobar que alguns articles d’un blog apareixem més amunt en els resultats que el propi lloc web de la mateixa empresa. I del blog al web corporatiu ja només hi ha un pas.

Avantatges sobre el prestigi professional dels autors.

Un blog també es converteix en una mena de repositori permanent i actualitzat del coneixement i experiència dels autors. Ajuda a construir una identitat professional a la xarxa de forma sincera i valuosa, substituïnt al millor dels currículums que es pugui redactar.Independentment del projecte que estiguem portant o per a qui treballem, el nostre coneixement sempre va amb nosaltres. Som les persones les que aportem el valor a l’empresa, pròpia o aliena, i les nostres aportacions als blogs revaloritzen a la pròpia companyia i a nosaltres mateixos.

Avantatges sobre el nostre propi coneixement.

Un blog és sobretot un mitjà escrit, i escriure ajuda a fixar idees, a reflexionar i a trobar noves visions sobre la nostra activitat. És un bloc de notes molt fàcil de rellegir que ens acompanya a tot arreu. I sobretot també és un lloc on podrem trobar altres professionals que aportaran la seva visió i que alimentaran la nostra.

Engegar un blog professional (o personal) és fàcil, gratuït i divertit.

Tenir un blog propi costa cinc minuts i zero euros. Mira, en aquesta pàgina que estàs llegint, veus dalt a la dreta un enllaç que diu “Crear blog“? Clica-ho, és aixi de fàcil.

Hi han altres llocs a Internet on crear blogs, els més populars són wordpress.com i aquest mateix, Blogger. Et convidem a provar-ne algun, no costa res i si no ho veus clar ho pots deixar estar, no et compromet a res.

Un blog també es pot implementar en el teu propi servidor de l’empresa, com el blog d’Enraona. Si et fa més gràcia aquesta opció, és també ben assequible. Comenta’ns-ho, et podem ajudar.

Ah, i la publicació a la Xarxa també és amena. És una manera d’arribar a la teva comunitat de clients i colegues d’una forma més fresca i divertida que fent fulletons i butlletins, i no per això menys efectiva.

Si sents curiositat per provar-ho i tens cap dubte, aquí estem per donar-te un cop de mà.No te n’estiguis!

Una teranyina de bons consells

Xarxa, xarxa, xarxa… és la paraula més usada, la intenció més bàsica, l’estratègia que ens ajuda a aprendre i a conèixer més. A la Xarxa fem xarxes! Connectem un web amb un altre web, un vídeo amb l’article d’un blog, un article amb un comentari, un perfil d’usuari amb un altre perfil…

Doncs una de les formes més senzilles de contribuir a fer xarxa és tenir i nodrir un blogroll. El blogroll és una llista de blogs que s’acostuma a trobar als blogs. És la forma com el propietari/ària recomana altres blogs que considera interessants.

Cadascú decideix com omple la llista del seu blogroll, alguns hi posen l’enllaç als blogs que llegeix i segueix, d’altres hi posen els blogs dels seus amics. Sigui com sigui, així és com es salta de blog en blog, com creix una teranyina de continguts interessants per a gent que comparteix un mateix interès.

Al Tres minuts avui estrenem el nostre blogroll, l’hem col·locat a la columna esquerra després de les etiquetes. L’hem començat amb enllaços a alguns blogs professionals que llegim i pensem que us poden interessar. Però ens agradaria que la llista fos més llarga i començar amb tu una teranyina. Així que si ets lector del Tres minuts, tens un blog i vols estirar un fil d’aquesta xarxa, deixa’ns un comentari amb l’adreça del teu blog, l’inclourem al blogroll del Tres minuts i et llegirem.

Petits comentaris amb molt de valor.

Quina diferència hi ha entre un blog i un web? És una de les preguntes que ens fan més sovint. No m’atreveixo a contestar correctament a aquesta pregunta en menys de 3 minuts però t’avanço que tecnològicament n’hi ha molt poques de diferències però en la seva funcionalitat n’hi ha moltes.

Una de les característiques més importants dels blogs és que són espais de diàleg, d’interacció entre la persona que l’escriu i els que habitualment el llegeixen: el blog es nodreix dels seus articles (o post, en anglès) però sobretot té força i valor gràcies als comentaris on els lectors i lectores hi deixen bones idees, recomanacions, afirmacions, preguntes o opinions divergents.

Segur que més d’un cop has participat d’una conversa informal, espontània però interessant, en un noment de repòs, amb una colla d’amics o en una sobretaula… En aquestes converses tothom hi participa amb naturalitat, aportant allò que li ve de gust explicar en aquell moment. El més important és participar en el fil de la conversa i no cal ser un erudit, ni construir una sentència per a la posteritat per a donar vida a la xerrada.

Doncs els comentaris d’un blog són la versió electrònica de les converses informals. Qualsevol petit comentari és bo i interessant. Et convido a que donis un cop d’ull als comentaris que algú ha deixat en altres articles dels Tres minuts, veuràs que són curts, directes, senzills i molt valuosos.

Vinga, prova-ho! Llegeix blogs i quan et vingui de gust deixa-hi algun comentari, sempre hi haurà algú que aprendrà alguna cosa d’allò que tu hi expliquis.

Les novetats d’Internet a la teva bústia.

Recordes? Fa un temps que en aquest blog vam parlar sobre la sindicació i els canals RSS. Creiem que és la millor manera d’estar a l’aguait de les novetats d’un lloc web sense haver-lo de visitar cada dia, però diuen que només un 3% dels internautes coneix aquest mecanisme.

Si la sindicació per RSS encara no la veus clara aquí tens una solució més senzilla. Es tracta del servei FeedMyInbox. Només cal que agafis l’adreça d’una pàgina que permeti la suscripció per RSS (recorda, ha de tenir algun logotip semblant a aquests)

 

i la escriuguis al formulari de FeedMyInbox. Poses la teva adreça de correu i ja està.

 

Cada dia rebràs a la teva bústia les novetats de la pàgina en un correu electrònic.

En cada missatge també trobaràs un enllaç per poder-te donar de baixa.

Creiem que aquesta eina pot ser un bon pas intermedi fins a arribar a fer servir les suscripcions RSS. T’engresquem a provar els dos sistemes i a explicar-nos quins dels dos prefereixes. Deixa’ns el teu comentari!