Arxiu d'etiquetes: botiga online

La càrrega de treball d’una botiga online

Digital no vol dir ni fàcil ni ràpid, encara que segurament tots hem passat pel mal pensament de creure que  tot era pim-pam. Ara bé, l’activitat digital és important per a una empresa, obre oportunitats d’interacció, de relació i de venda que ultrapassen molt i molt el tradicional comerç purament presencial.  Per tant, és una llàstima que el “no tinc temps!”, “massa feina!” i d’altres excuses amb la mateix “visió lúcida” ens distanciïn de dinàmiques i tècniques amb les quals tots hi sortim guanyant.

Avui hem disseccionat la nostra tasca de botiguers digitals, i pensant en la feina que ja fa temps que fem a etim.cat i a etim.es, hem fet una llista de les tasques que creiem més importants per a dur a bon port una botiga online. De moment les partim en tres:

  • Què s’ha de fer abans de fer res. 
  • La preparació: enllestim la màquina.
  • El dia a dia: fem de la botiga online una bona forma d’obtenir bons resultats.

Fase Inicial

  • Estudi de viabilitat del projecte. Valoració de costos i rentabilitat.

Preparació d’un ecommerce

  • Línies de treball de la botiga online: tria de l’enfocament de venda, dels productes, l’estil, etc.
  • Arbre de continguts: estructura de la botiga seccions, categories, grups,
  • 1a. proposta per al posicionament orgànic.
  • Redacció dels continguts fitxes de productes, altres informacions, @ de procés de compra, etc.
  • Tria i contractació dels sistemes de pagament.
  • Disseny, programació i implementació de l’eina d’ecommerce.
  • Pla de captació i fidelització de clients.
  • Pla de comunicació digital.
  • Logística. Embalatges, enviaments, preus / sistema de seguiment.Magatzems intermedis, etc.
  • Pla SEM
  • Protocol de gestió de queixes, recomanacions, felicitacions, etc.

El dia a dia d’un ecommerce

  • Atenció de les comandes i del client.
  • Accions i gestió de la Comunicació digital.
  • Manteniment dels continguts de la botiga.
  • Accions i gestió de SEO.
  • Accions i gestió de SEM.
  • Gestió de campanyes i promocions.
  • Control de logística.
  • Control d’objectius de venda i de creixement.

 

De moment ho deixem aquí, de moment!