La càrrega de treball d’una botiga online

Digital no vol dir ni fàcil ni ràpid, encara que segurament tots hem passat pel mal pensament de creure que  tot era pim-pam. Ara bé, l’activitat digital és important per a una empresa, obre oportunitats d’interacció, de relació i de venda que ultrapassen molt i molt el tradicional comerç purament presencial.  Per tant, és una llàstima que el “no tinc temps!”, “massa feina!” i d’altres excuses amb la mateix “visió lúcida” ens distanciïn de dinàmiques i tècniques amb les quals tots hi sortim guanyant.

Avui hem disseccionat la nostra tasca de botiguers digitals, i pensant en la feina que ja fa temps que fem a etim.cat i a etim.es, hem fet una llista de les tasques que creiem més importants per a dur a bon port una botiga online. De moment les partim en tres:

  • Què s’ha de fer abans de fer res. 
  • La preparació: enllestim la màquina.
  • El dia a dia: fem de la botiga online una bona forma d’obtenir bons resultats.

Fase Inicial

  • Estudi de viabilitat del projecte. Valoració de costos i rentabilitat.

Preparació d’un ecommerce

  • Línies de treball de la botiga online: tria de l’enfocament de venda, dels productes, l’estil, etc.
  • Arbre de continguts: estructura de la botiga seccions, categories, grups,
  • 1a. proposta per al posicionament orgànic.
  • Redacció dels continguts fitxes de productes, altres informacions, @ de procés de compra, etc.
  • Tria i contractació dels sistemes de pagament.
  • Disseny, programació i implementació de l’eina d’ecommerce.
  • Pla de captació i fidelització de clients.
  • Pla de comunicació digital.
  • Logística. Embalatges, enviaments, preus / sistema de seguiment.Magatzems intermedis, etc.
  • Pla SEM
  • Protocol de gestió de queixes, recomanacions, felicitacions, etc.

El dia a dia d’un ecommerce

  • Atenció de les comandes i del client.
  • Accions i gestió de la Comunicació digital.
  • Manteniment dels continguts de la botiga.
  • Accions i gestió de SEO.
  • Accions i gestió de SEM.
  • Gestió de campanyes i promocions.
  • Control de logística.
  • Control d’objectius de venda i de creixement.

 

De moment ho deixem aquí, de moment!

 

2 comentaris

  1. Un article molt interessant. La majoria dels comerços pensen que no s’ha de fer res quan es té una botiga virtual i és tot el contrari. Molts no saben perquè els seus projectes no triomfen, i és perquè no li dediquen temps ni esforç a la gestió i promoció de la seua botiga.

  2. Gràcies Sollutia. Totalment d’acord amb el que comentes, és important dedicar esforç, enginy i constància a un comerç en línia.

    La gent del desenvolupament com vosaltres o com nosaltres tenim feina a explicar-ho i a defensar bones pràctiques en el comerç online. Serà només així com els petits comerços trobaran el seu lloc a internet.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.