Arxiu d'etiquetes: identitat corporativa

Cine.cat, un portal català de cinema.

Aquest és el darrer 3 minuts d’estiu d’enguany. Aquesta versió, com ja sabeu, és una llicència que ens permetem a Enraona per tal de baixar una mica el to empresarial habitual del 3 minuts i acomodar-lo a les calors estivals.

Va, que avui anirem al cinema.

Volem compartir amb vosaltres un nou recurs a Internet que està actiu des de fa pocs mesos. Cine.cat, per als que no el coneixeu, és un portal que ofereix informació en català sobre cinema, dirigit pel periodista Valentí Sanjuan.

Per què és un projecte interessant?

Perquè d’iniciatives més o menys semblats n’hi han hagut unes quantes (recordo sessiocontinua.com o totcinema.cat) però per alguna raó, o han desaparegut o han estat discontinuades. Cine.cat sembla un projecte més ambiciós i portat d’una forma professional. Novetats, crítiques d’experts reconeguts, noticies… però sobretot un component de web social que realment aporta un ingredient nou en aquest tipus de serveis.

Els usuaris podem comentar cada una de les crítiques i noticies i establir així diàlegs amb altres aficionats al cinema. I no s’han oblidat de ser-hi a algunes xarxes socials populars, com Twitter (i en pocs dies també al Facebook). Un bon exemple d’aprofitament de la Web social per enriquir un projecte professional.

En fi, que si volem estar al dia i participar de les novetats al món del cinema, finalment ho podem fer en català gràcies a cine.cat.

A l’empresa comptem amb Twitter

3484739349_5c08b64544

Fotografia de Wesley Fryer a Flickr

Personalment Twitter m’encanta, és tan simple, tan directe, tan proper… Sí, he dit proper. Twitter em connecta cada dia amb la quotidianitat d’un munt de gent. Gent que em desitja un bon dia, m’explica coses interessants, m’alegra el dia, em fa riure, m’ajuda a fer petites troballes per la Xarxa i que em connecta amb altre gent.

Quan ens trobem un client disposat a participar en les xarxes socials li recomanem que s’obri un compte corporatiu de Twitter. Des d’una perspectiva professional Twitter pot ajudar a:

  • Connectar amb altres professionals que treballen en el mateix àmbit que tu, persones que et recomanaran articles,  recursos de la Xarxa, t’informaran de trobades, cursos i jornades. Persones  a qui els interessaran les teves troballes, els enllaços que compateixis, les entrades del teu blog i les jornades que recomanis.
  • Connectar amb gent del teu voltant amb qui comparteixes alguna cosa i que poden acabar sent clients teus. Persones que els agradarà el que expliques, que et faran algun comentari i et retornaran impressions, et recomanaran i que, si ho fas bé, si ho fas molt bé, et permetran que de tant en tant els facis una mica de publicitat directa.

Twitter és molt gran,  la seva simplicitat permet que els límits del seu ús corporatiu sigui proporcional a la capacitat creativa dels seus usuaris.

I com ja sabem que passa a la Xarxa, Twitter ofereix a la teva empresa la possibilitat de saber què pensa, què diu, què emociona, què agrada i què desagrada a la gent…  a la gent amb qui vols connectar,  que vols que siguin els teus clients, als que vols que es recordin de tu de tant en tant.

Per cert, Enraona twitteja aquí, l’Antonio twitteja personalment aquí i jo twittejo personalment aquí.

Gravatar. Posem cares al diàleg.

Gravatar és un servei que trobarem en molts webs i blogs (com aquest) que permet una cosa molt simple: associar la nostra identitat digital a una imatge.

Exemple d'ús de Gravatar

Comentaris amb les imatges dels usuaris. No és més agradable?

Quan ens registrem a Gravatar, disposem d’un panell on podem anar associant les nostres adreces de correu electrònic a imatges. A partir d’aquí, quan participem en algun web o blog que implementi Gravatar, la nostra imatge apareixerà a la nostra aportació de forma automàtica.

És una idea molt simple, però que aporta un extra de valor al diàleg en un web. Fa que els usuaris ens trobem més propers en la conversa.

Gravatar és un servei de l’empresa Automattic, la mateixa que suporta WordPress. WordPress és una de les plataformes de blogs més esteses a Internet i ja porta integrat el servei de Gravatar, de manera que el podrem trobar per gairebé tot arreu.

Us animem a provar Gravatar i a participar a la Xarxa d’una forma més oberta i càlida.

Xerrades per compartir i per aprendre

A Enraona ens preocupa molt la difusió de les TIC, especialment a les empreses.  És marca de la casa i per això de tant en tant participem en alguna xerrada per mirar de compartir la nostra visió sobre alguns temes de Xarxa i empresa. Internet és un espai immens, que creix i evoluciona d’una forma galopant. A més va trenant molts àmbits de coneixement:

Internet és tecnologia, programació, visualització de la informació, gràfica, màrqueting, psicologia de la comunicació, mètrica, llenguatge i comunicació, sociologia…  i mil coses més. Per això és absolutament normal que des de les empreses Internet es vegi com un mitjà complex, i que quan volen aproximar-se a la Xarxa, s’acumulin una sèrie de dubtes. Quan preparem una xerrada intentem participar en l’aproximació de l’empresa a Internet i:

  • Oferir una visió oberta, clara i rigorosa del tema que ens ocupa.
  • Acotar els punts d’atenció en els quals és interessant invertir esforços per conèixer la Xarxa.
  • Facilitar una interpretació personal per a cada participant, perquè cadascú coneix la seva pròpia realitat i té unes necessitats concretes.
  • Promoure una prudència efectiva, abocada a protegir allò que cal protegir i a esborrar falsos fantasmes.
  • Contagiar entusiasme per un mitjà excel·lent per establir uns vincles professionals molt valuosos.

Per a nosaltres és realment interessant participar en la difusió de la societat del coneixement, ens ajuda a aprendre, a ordenar idees, a contrastar-les i a compartir-les. Per això ens agrada tant fer xerrades i sempre que trobem l’oportunitat per preparar-ne alguna la tirarem endavant. Us deixem aquí l’enllaç a la presentació en diapositives de dues xerrades que ja hem fet. Una en la qual revisem els factors que cal tenir en compte alhora de desenvolupar un web d’empresa i l’altra sobre la identitat corporativa a Internet.

La projecció corporativa a Internet te l’has de treballar tu.

La projecció corporativa a Internet no es pot externalitzar, si més no al 100%. La Xarxa es nodreix d’entrades i comentaris als blogs, participacions en xarxes socials, de contribuir en la generació de contingut de qualitat: de les accions d’una sèrie de persones que treballen juntes, aprenen juntes i gràcies a la seva activitat professional tenen continguts i dades per compartir i contrastar.

A Enraona quan tenim l’ocasió d’iniciar un pla d’acompanyament perquè una empresa entri a participar activament a Internet se’ns presenta un gran problema: els hem de fer treballar!

Nosaltres podem guiar-los en el procés de comprendre la dinàmica relacional a Internet, ajudar-los a triar els recursos on hi abocaran les seves energies i podem planificar un sistema que mesuri i avaluï l’efectivitat de les seves accions. Però no podrem mai mantenir actius el seu blog, ni cap dels serveis i grups als quals vulgui pertànyer.

Què podem fer des d’Enraona?

Crear un pla d’acompanyament perquè una empresa conegui i integri una certa actitud de Xarxa en la seva activitat diària. Podem:

  • Reconèixer les oportunitats que ofereix Internet a cada empresa i definir uns objectius de treball possibles i útils.
  • Identificar i potenciar els valors i les actituds efectives de les persones que formaran l’equip intern de desenvolupament a la Xarxa.
  • Formar l’equip en recursos, tècniques i actitud de Xarxa.
  • Definir un pla d’expansió corporativa a Internet, establir un itinerari de serveis i de recursos que faran possible la presència activa de l’empresa.
  • Formular una certa sistemàtica, per incorporar en la dinàmica de treball les accions de Xarxa.
  • Establir un sistema d’avaluació i de mesura.
  • Mesurar-ne periòdicament els resultats.

Què s’haurà de fer des de l’empresa:

  • Llegir blogs.
  • Escriure comentaris als blogs.
  • Tenir un blog corporatiu actiu.
  • Participar en les xarxes socials.
  • Obrir i compartir l’experiència, els coneixements, els dubtes, els neguits, les alegries…
  • Mantenir una relació personal, clara, amable, positiva i única amb tothom amb qui es generi algun tipus de comunicació de Xarxa.
  • Gaudir del potencial d’Internet a l’hora de connectar idees i projectes.