Arxiu d'etiquetes: pimes a internet

Cloud computing: al núvol, però tocant de peus a terra.

Has sentit parlar del cloud computing? A grans trets és un sistema alternatiu a les aplicacions d’escriptori.

Fins fa ben poc, quan necessitàvem un programa per a fer una feina, calia instal·lar-lo abans al nostre ordinador. El cloud computing és una alternativa que ens ofereix accés a aplicacions que viuen en servidors externs, i a les que hi pots accedir des de qualsevol terminal amb connexió a Internet, et trobis on en trobis.

Aquest sistema aporta nombroses avantatges al sistema tradicional, i en molt poc temps veurem com es generalitzarà el seu ús a les empreses. D’altra banda, també obre un interessant debat sobre la privacitat de la nostra informació i sobre la possible manca de llibertat en que pot derivar, si les companyies que ofereixen els serveis ho fan de manera controladora.

Tomba per la Xarxa un vídeo que explica amb claredat en què consisteix el cloud computing. Val a dir que l’ha fet l’empresa Salesforce.com, pionera en el desenvolupament d’aquesta forma de negoci, i per tant defensora del model. Et recomanem que te’l miris abans de fer la provisió de costos en serveis informàtics per al 2010.

Blogs corporatius i professionals, de vegades sí.

Fotografia de Annie Mole a Flickr

Fotografia de Annie Mole a Flickr

No fa pas gaire que es parlava dels blogs corporatius com una opció interessant. Ara, que ja hem superat aquesta etapa i és habitual trobar blogs vinculats a activitats professionals i a empreses, el debat ja és un altre. Ara ja es parla de com ha de ser i com no ha de ser un blog professional.

Sobre aquest tema apuntem una sèrie d’idees que es troben sovint per la Xarxa i que nosaltres compartim.

  1. No tens cap mena d’obligació de tenir un blog corporatiu.
    Si et decideixes a tenir-lo és perquè li veus el sentit i et sents còmode escrivint-hi.
  2. Abans de blocaire és convenient que siguis lector assidu de blogs.
    De la mateixa manera que si vols escriure llibres primer has de llegir-ne.
  3. Comença a publicar en una plataforma gratuïta de blogs, entrena-t’hi.
    Si veus que t’agrada fer de blocaire potser té sentit muntar un blog sota el teu domini amb un tema propi, però comença amb eines ben simples.
  4. El disseny del blog acompanya i ajuda, però és un element secundari.
    No et deixis enlluernar, el més important del teu blog és la teva capacitat per escriure, per construir i per a compartir.
  5. Defineix bé els objectius del teu blog.
    Pensa per a què el vols, a qui t’adreces i tria bé l’enfocament.
  6. No converteixis el teu blog en un emissor continu de spam.
    Si només fas propaganda de la teva feina i dels teus productes no et llegirà ni la família.
  7. Ofereix continguts de valor.
    En la teva feina generes idees, propostes, opinions i recomanacions que són molt interessants per altres persones, aprofita-les per exposar-les al teu blog.
  8. De tant en tant pots parlar directament del teu producte.
    Sense fer-te pesat/ada. Fes-no només de tant en tant.
  9. Escolta l’opinió dels altres.
    Valora els comentaris que et facin els altres, interactua. Per anar bé el protagonista del teu blog has de deixar de ser tu pocs mesos després d’escriure-hi.
  10. L’autor del blog ha de tenir nom i cognoms.
    Encara que el blog es publiqui sota la marca d’una empresa, sempre s’ha de saber qui l’escriu i quina tasca desenvolupa dins l’estructura empresarial.

Hi ha persones que entenen molt bé com ha de ser un blog corporatiu, el seu blog és realment interessant i professionalment efectiu. Aquest és el meu blog corporatiu preferit, crec que és un exemple fantàstic de com amb creativitat es pot extreure suc de les pedres.

Les cerques a Twitter. Una mina!

Cada dia és més clar que la Xarxa té múltiples aplicacions a l’empresa: ens ajuda a difondre la nostra identitat i la nostra marca, ens facilita la fidelització de clients i la creació de contactes ferms, ens ajuda a estalviar temps i diners, ens ajudar a guanyar diners… vaja, que sí!

L’empresa té un bon lloc a la Xarxa, ara bé, ha de saber integrar-hi dinàmiques, missatges, relacions… i això cal fer-ho a poc a poc i amb pas ferm.

Hem de saber comprendre l’oportunitat que ens ofereixen les xarxes socials i estar atents als seus usos. Per això avui parlarem d’una funció molt concreta de Twitter: les cerques.

Per què és interessant l’opció de cerca de Twitter?

Doncs en primer lloc és interessant perquè a Twitter cada dia hi ha més usuaris. Les persones i les empreses l’utilitzen per expressar-se, comentar, queixar-se… L’opció de cerca de Twitter ens llistarà totes les entrades en què s’ha utilitzat una determinada paraula i per tant ens permetrà descobrir:

  • Quina és l’opinió més generalitzada sobre un tema.
  • Qui parlar de la nostra ciutat i per tant es mou pel nostre territori més proper.

És com si tinguéssim una orella parada a cada conversa i puguéssim escoltar què pensa la gent d’un tema concret que a nosaltres ens interessa en especial. Us deixem aquí una presentació de CommonCraft que parla de les cerques de Twitter d’una forma molt directa i clara.

Vols esprémer el potencial del teu web? El curs de posicionament web és per a tu.

A Enraona hem preparat un curs sobre posicionament web.

El posicionament web preocupa a la gent d’empresa. Tothom entén que un web ha d’estar ben posicionat en cercadors, tot i això aquest és un tema complex, difícil de comprendre i que costa molt concretar en accions clares i efectives.

Per això creiem que és del tot necessari que la persona responsable d’un web corporatiu tingui uns coneixements bàsic i sòlids sobre posicionament web.

En aquest breu curs revisarem els elements i accions que s’han de tenir en compte per a què un web corporatiu estigui ben indexat i ben posicionat. Si t’hi apuntes compartirem amb tu una sèrie de coneixements prou sòlids per a què puguis valorar:

  • Quines característiques tècniques ha d’acomplir el teu web corporatiu per a facilitar-ne el posicionament.
  • Quina estructura ha de tenir el teu web.
  • Quina importància té el text per al posicionament i per a establir un primer vincle amb el teu futur client.
  • Quines accions has de fer per mantenir i per millorar el posicionament del teu web corporatiu.

El curs bàsic de posicionament web es farà dijous 9 de juliol, d’11h a 13h a Reus, a la Fundació URV. Trobaràs el programa del curs al web d’Enraona, et recomanem que li facis un cop d’ull. Ja portem uns dies preparant el temari i la dinàmica de treball, sovint n’anirem parlant. De moment et deixem aquí el guió que seguirem a la sessió de formació.

Si vols proposar alguna idea o creus que hauríem d’enfocar aquest curs bàsic de posicionament web d’alguna forma especial, t’agrairem que ens ho facis saber, la teva visió sobre Internet i el web d’empresa ens interessa molt.

Tu que fas: atens al teu client o tens un web?

Fotografia de jmorgan a Flickr

Fotografia de jmorgan a Flickr

Avui he trucat a Telefonica. M’he negat a respondre a les preguntes que em feia un màquina i m’he quedat callada esperant que aparegués una veu humana, però la veu humana no ha aparegut. La màquina m’ha dit que ho sentia però no em podia ajudar i m’ha penjat!

I és que vivim un món ben estrany. Sovint parlo amb altres de la comunicació a la Xarxa, la defensa eufòrica del mitjà em surt de forma natural i qualsevol ocasió és bona per engrescar a amics, veïns i parents perquè entrin a la Xarxa i se la facin seva. Alguns em miren amb cara de no entendre massa bé que els dic, d’altres s’interessen pel tema i, de tant en tant, apareix algú maleint el mitjà i escopint la llista de perversions que la tele han explicat sobre Internet.

Un dels comentaris que es repeteix més és: “sí, però a mi m’agrada tractar directament amb la gent. Internet és fred, no sents la veu, no els veus la cara i es perden detalls. Val més trucar-los o passar-los a veure”.

Acostumem a concebre el món com una cadena d’elements que es substitueixen els uns els altres: o truques o parles cara cara o escrius a la Xarxa. Com si no ho poguessis fer tot. Quan sento aquest comentari, penso en una sèrie de coses:

  1. No conec cap cas que un servei web, ni un comerç en línia, ni res de la xarxa substitueixi al 100% la tasca de les persones que hi ha al darrere del projecte. D’una forma o altre sempre és indispensable la intervenció única, particular i acurada de les persones.
  2. Desitjo que reconeguem els límits de la tecnologia: la Xarxa és sobretot veu humana i relacions personals, sense persones que es relacionen la Xarxa no existeix.
  3. Espero que qui defensi el valor de les trucades no tingui una màquina com la de Telefònica.

En resum: des d’una visió d’empresa Internet et farà:

  • la feina més àgil.
  • Et permetrà estalviar diners.
  • Et farà guanyar temps.
  • Augmentar el teu mercat.
  • Optimitzar el teu treball.
  • Et farà aprendre més i més de pressa.
  • T’ajudarà a conèixer.
  • A descobrir.
  • A compartir.
  • A trobar.
  • A relacionar.
  • A contactar.
  • A intervenir.
  • … i mil coses més.

Però mai, mai dels mais substituirà la teva feina i la del teu equip, només la farà més fàcil i més efectiva… que no és poc.