Arxiu d'etiquetes: internet i jo

Blogs professionals. Masses avantatges per no provar-ho.

A Internet els continguts de qualitat tenen molt de valor, és per això que els blogs corporatius són una forma molt interessant i efectiva de connectar amb altres professionals del mateix sector i amb persones interessades en coneixements vinculats amb el nostre món professional.

Els blogs professionals es nodreixen de l’experiència i del dia a dia del seu propietari, per això solen acumular informació fresca i verídica, però que no s’acostuma a incloure (d’entrada) en documents tècnics ni en llibres. Tot plegat deriva en una sèrie de beneficis, entre ells:


Avantatges sobre la visibilitat a Internet de l’empresa.

Per les seves característiques i continguts, els blogs són el plat preferit dels motors de cerca. Per això s’indexen molt fàcilment i acostumen a aconseguir una bona posició en els resultats de les cerques relacionades amb l’activitat de l’empresa.És habitual trobar que alguns articles d’un blog apareixem més amunt en els resultats que el propi lloc web de la mateixa empresa. I del blog al web corporatiu ja només hi ha un pas.

Avantatges sobre el prestigi professional dels autors.

Un blog també es converteix en una mena de repositori permanent i actualitzat del coneixement i experiència dels autors. Ajuda a construir una identitat professional a la xarxa de forma sincera i valuosa, substituïnt al millor dels currículums que es pugui redactar.Independentment del projecte que estiguem portant o per a qui treballem, el nostre coneixement sempre va amb nosaltres. Som les persones les que aportem el valor a l’empresa, pròpia o aliena, i les nostres aportacions als blogs revaloritzen a la pròpia companyia i a nosaltres mateixos.

Avantatges sobre el nostre propi coneixement.

Un blog és sobretot un mitjà escrit, i escriure ajuda a fixar idees, a reflexionar i a trobar noves visions sobre la nostra activitat. És un bloc de notes molt fàcil de rellegir que ens acompanya a tot arreu. I sobretot també és un lloc on podrem trobar altres professionals que aportaran la seva visió i que alimentaran la nostra.

Engegar un blog professional (o personal) és fàcil, gratuït i divertit.

Tenir un blog propi costa cinc minuts i zero euros. Mira, en aquesta pàgina que estàs llegint, veus dalt a la dreta un enllaç que diu “Crear blog“? Clica-ho, és aixi de fàcil.

Hi han altres llocs a Internet on crear blogs, els més populars són wordpress.com i aquest mateix, Blogger. Et convidem a provar-ne algun, no costa res i si no ho veus clar ho pots deixar estar, no et compromet a res.

Un blog també es pot implementar en el teu propi servidor de l’empresa, com el blog d’Enraona. Si et fa més gràcia aquesta opció, és també ben assequible. Comenta’ns-ho, et podem ajudar.

Ah, i la publicació a la Xarxa també és amena. És una manera d’arribar a la teva comunitat de clients i colegues d’una forma més fresca i divertida que fent fulletons i butlletins, i no per això menys efectiva.

Si sents curiositat per provar-ho i tens cap dubte, aquí estem per donar-te un cop de mà.No te n’estiguis!

Certificats de seguretat de servidors, confiança per als usuaris.

El divendres passat ja vam comentar que els servidors segurs protegeixen les dades que enviem per la Xarxa. Doncs bé, quan es publica un lloc web -una botiga electrònica, per exemple- en un servidor segur és necessari que un organisme autoritzat emeti un certificat, amb el qual es confirma que el propietari del servidor és qui realment diu que és, i per tant podem estar tranquils perquè les nostres dades arriben al destinatari adequat.
Ara bé, aquest certificats no són obligatoris, valen uns diners i de vegades no s’adquireixen. Quan passa això, i arribem a una adreça web HTTPS on no s’hi ha assignat un certificat, el nostre navegador desconfia i ens en informa.
Internet Explorer mostra una pantalla com aquesta:
I Mozilla Firefox com aquesta:
L’avís del navegador només ens comunica que no hi ha cap certificat vàlid vinculat al lloc. Això no significa que el lloc web sigui fraudulent, però ja ens han posat la por al cos.
Llavors, de tot això que n’hem d’ententre?
  • Si navegant per Internet el navegador t’envia un missatge informant-te que no troba el certificat, atura’t i valora’n la credibilitat. Perquè aquest és un fet molt habitual, fins hi tot en llocs web oficials, i sovint podràs entrar-hi sense por i fer les teves gestions tranquil·lament.
  • Si ets propietari d’un lloc web que està allotjat en un servidor segur és molt recomanable que compris un certificat d’autenticitat, perquè si no perdràs molts visitants que marxaran per desconfiança.

Si vols veure com és comporta el teu navegador quan entra en un servidor segur sense certificat pots provar d’entrar aquí, al lloc web de l’e-TRAM. És un lloc de fiar, allotjat en un servidor segur sense un certificat vàlid.

Si vols saber com adquirir un certificat d’autenticació per al teu servidor pots visitar VeriSign o Thawte, dues de les certificadores oficials.
Si vols comentar alguna cosa, parlar-nos de la teva experiència en certificats i servidors segurs o plantejar algun dubte, ja ho saps: tens els comentaris del post a la teva disposició.

Twitxr: mira que acabo de veure!


La geolocalització de serveis i de continguts per Internet és un dels camps que diuen que tindrà més expansió, així que caldrà estar atents a totes les oportunitats que els nous serveis ens oferiran en aquest sentit.

Dins d’aquest àmbit existeix una aplicació en línia que ens ofereix un servei de geolocalització de fotos i comentaris i que s’anomena Twitxr.

Twitxr ens ofereix un sistema ben senzill:

  • Et registres i t’obres un compte d’usuari.
  • Twitxr et dóna una adreça de correu privada, que només coneixes tu.

A partir de llavors ja ho tens tot a punt per geolocalitzar fotos i comentaris a través del teu mòbil. Sempre que trobis alguna cosa interessant que vulguis compartir fas el següent:

  • Fas una foto.
  • Envies un correu a la teva adreça privada de Twitxr, en el qual a l’assumpte del missatge hi poses l’adreça del lloc on ets, i al cos del text el comentari que vulguis fer. No t’oblidis d’adjuntar la foto.

Automàticament la teva foto es publica geolocalitzada a Twitxr. Vols veure’n un exemple? Ara mateix he enviat al meu compte aquesta foto.

A més com que és una aplicació interconectada, pots enllaçar directament les teves fotos amb el teu compte de Twitter, de Facebook, de Flickr i de Picasa.

En fi, amb un sol missatge via mòbil comparteixes amb tota la teva xarxa social de contactes les imatges del teu dia a dia, per lleure o per treball, això ho tries tu.

Web 2.0, empresa i fidelització de clients.

Quin sentit té per a l’empresa conèixer i adquirir una actitud 2.0? És realment útil, necessari i productiu? Avui et convidem a fer una breu reflexió sobre aquesta pregunta i t’aconsellem que utilitzis els 3 minuts per escoltar l’opinió de Genis Roca sobre Internet i la fidelització de clients.

Nosaltres hem recollit quatre idees bàsiques d’aquest vídeo, et recomanem que facis el mateix i t’agrairem molt que les comparteixis amb tots nosaltres.
El canvi. La Web 2.0 és un espai d’interacció entre persones, professionals i consumidors que expressen i comparteixen les seves opinions.
La novetat. Cal que l’empresa canviï la forma de relacionar-se amb el seu client, cal que aprengui a escoltar a preguntar i a valorar l’opinió d’altres professionals, de clients, de consumidors… de qualsevol persona disposada a compartir.
El cost del canvi. La Web 2.0 no necessita d’inversions en equipament i en infraestructura, necessita d’un canvi cultural. Cal que directius, professionals i treballadors integrin una actitud de xarxa en la seva activitat professional.
L’avantatge d’aquest canvi. La supervivència. La interacció habitual nodreix l’empresa de la informació necessària per a millorar el seu servei i oferir als seus clients allò que demanen.

A Internet, tots a una.

I és que Internet avança “que és una barbaritat”. En pocs anys tots hem pogut veure com ha nascut i com ha arribat a les nostres cases i taules de treball.

La xarxa Internet es basa en una gran quantitat de tecnologies que es mouen molt de pressa… i funciona prou bé. Però ¿què és el que fa possible que un projecte en que intervenen (simultàniament!) una infinitat de desenvolupadors, fabricants, usuaris, subministradors i empreses de tot tipus i de tot el món, rutlli correctament? Està clar que hi ha d’haver un director d’orquestra.

Aquí apareix el W3C: el World Wide Web Consortium, el Consorci WWW. És un organisme internacional amb una missió molt clara: fer que La Web arribi a tothom, sigui on sigui, en tot moment i de forma correcta.

Entre altres coses, regula que els llocs web es desenvolupin en base a uns estàndards que garanteixin la missió. Ja ha passat l’època (o ja hauria d’haver passat!) en què els llocs web es dissenyaven per a visitar-los en determinats navegadors. Recordeu aquests cartellets? Abans es veien molt:
Per desgràcia encara se’n veuen alguns (com el d’aquest exemple). Això no pot passar més. Si tens un lloc web preocupa’t de no condicionar els teus usuaris a fer servir un programari o un altre.

Actualment hi han tantíssims navegadors web al mercat que no es pot abastar-ne només uns quants. El més correcte és procurar que el nostre web respecti el màxim possible els estàndards del W3C, només així podrem estar tranquils que els nostres usuaris el veuran correctament.

Fes la prova: obre el teu lloc web en uns quants navegadors diferents i assegura’t de que en tots es pot utilitzar de la mateixa forma.